Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مراقب کلاهبرداران در اعیاد غدیر و قربان باشید

مراقب کلاهبرداران در اعیاد غدیر و قربان باشید

رئیس پلیس فتا استان همدان در خصوص گسترش کلاهبرداری در ایام نزدیک به اعیاد قربان و غدیر خبر داد و گفت: همه ساله با نزدیک شدن به این ایام شاهد افزایش کلاهبرداری به بهانه جمع‌آوری نذورات مردم در فضای مجازی هستیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: در ایام نزدیک به اعیاد قربان و غدیر، کلاهبرداران سایبری اقدام ایجاد صفحات اینستاگرامی و یا ارسال پیامک‌هایی با عناوینی مانند کمک به نیازمندان، از کاربران درخواست کمک مالی می‌ کنند و یا با ارسال آدرس اینترنتی شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و با کپی اطلاعات حساب و کارت بانکی این افراد اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.
این مقام مسئول بیان داشت: بیشتر این صفحات اینستاگرامی و پیامک‌ها جعلی بوده و کمک‌های ارسالی توسط خیرین به افراد نیازمند داده نمی‌شود لذا شهروندان به هیچ عنوان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس که با عنوان‌های مختلف، قصد جمع‌آوری نذورات و کمک‌های خیریه را دارند ، اعتماد نکنند.
وی افزود: امروزه بیشتر اعضای خانواده دارای تلفن هوشمند بوده و بر روی این تلفن‌ها چند شبکه اجتماعی نصب شده است که این فرصت مناسبی برای مجرمان بوده تا با تحریک احساسات کاربران فضای سایبر دست به کلاهبرداری بزنند.
رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن