Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مراسم روز عرفه و نماز عید قربان ممنوع شود

مراسم روز عرفه و نماز عید قربان ممنوع شود

دکتر منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه از مصطفی آزادبخت؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان ممنوعیت برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان را درخواست کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان همدان، به دلیل روند رو به افزایش بیماری کووید 19 در سطح استان همدان، دکتر منوچهر کرمی؛ معاون بهداشتی دانشگاه از مصطفی آزادبخت؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان ممنوعیت برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان را درخواست نمود.
در متن نامه وی آمده است: «با عنایت به روند رو به افزایش بیماری کووید 19 و نزدیک شدن به مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان، خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به وضعیت کنونی استان در خصوص بیماری، به فرمانداران محترم ممنوعیت برگزاری مراسم های مذکور را ابلاغ فرمایند»
کرمی همچنین از مردم خواست دام‌های نذری خود را در کشتارگاه ذبح کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود دام‌های نذری عید قربان در کشتارگاه‌های شهرستان‌ها ذبح شود.
دکتر منوچهر کرمی بیان کرد: مراکز خیریه، موسسه‌ها، و ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز نسبت به دریافت نذورات مردم و هماهنگی با کشتارگاه‌های صنعتی شهرستان‌ها با هدف ذبح دام قربانی اقدام کنند.
وی افزود: کشتار دام در ملاء عام و قصابی ها همانند گذشته ممنوع و در این راستا فعال شدن سفارش‌گیری تلفنی دام و پیش‌بینی میادین دام برای جلوگیری از تجمع افراد به منظور خرید دام ضروری است.
معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: فراهم کردن زمینه ثبت سفارش خرید تلفنی دام و جلوگیری از تجمع غیرضروری برای خرید دام و فراهم کردن زمینه بسته‌بندی و لیبل‌گذاری بعد از ذبح دام در کشتارگاه با برچسب «گوشت قربانی» لازم است.
دکتر کرمی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته حضور خریداران در میادین دام مشروط به داشتن وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش و رعایت فاصله فیزیکی است همچنین فروش دام به مشتریان در میادین دام باید مشروط به ذبح آن در کشتارگاه‌های صنعتی هر شهرستان و جلوگیری از خروج دام زنده باشد.
وی اظهار داشت: به طور حتم در عید قربان تیم‌هایی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و دام پزشکی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ذبح بهداشتی دام نظارت می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه گفت: همانگونه که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مناطق قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود نماز عید سعید قربان نیز در این مناطق اقامه نمی‌شود

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن