Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جوانان همدانی کمتر ماسک می‌زنند

جوانان همدانی کمتر ماسک می‌زنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان همدانی کمتر از ماسک استفاده می کنند، گفت: تعداد موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان به ۲۹۵۱ نفر رسیده و متأسفانه ۳۵۴ نفر نیز فوت کرده اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منوچهر کرمی در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و دوره درمان را طی می کنند.
وی با بیان اینکه پنج شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ همچنان در وضعیت قرمز بوده و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد هستند، افزود: در کل همچنان شهرستان همدان بالاترین آمار بروز این بیماری را دارد و تا روز گذشته آمار مبتلایان مربوط به شهرستان همدان ۱۲۳۳ بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه برای کنترل و کاهش روند شیوع بیماری در استان همدان دو هفته دیگر نیاز است، مطرح کرد: اکنون با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها در استان ورودی بیمارستان ها نسبت به سوم تیرماه کاهش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه برای ادامه روند مناسب و کاهش شیوع نیاز است که مردم فهمیم همدان در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان تداوم داشته باشند، بیان کرد: در روز گذشته تست کرونای ۴۵ نفر از هم استانی ها مثبت گزارش شده و متأسفانه شش نفر نیز به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
کرمی با بیان اینکه در فاز اول ۷۰۰ تخت در بیمارستان ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که اکنون ۸۰ تا ۸۵ درصد این تخت ها درگیر بوده و در صورت نیاز تعداد تخت ها قابل افزایش است، گفت: بیمارستان های استان همدان چهار برابر وضعیت موجود ظرفیت پذیرش و خدمات رسانی به بیماران را دارند.
وی با بیان اینکه آمادگی و هماهنگی های لازم برای ایجاد نقاهتگاه انجام شده اما تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است، اضافه کرد: در صورتی که بیمار مبتلا به کرونا کسی را نداشته باشد که از او مراقبت کند و یا در منزل بیمار اتاق برای ایزوله کردن این بیمار وجود نداشته باشد، می توان از نقاهتگاه برای درمان و قرنطینه استفاده کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه تأسیس بیمارستان صحرایی جزء برنامه های دانشگاه علوم پزشکی نبوده است، ادامه داد: ایجاد بیمارستان های صحرایی در صورت بحرانی شدن اوضاع امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه کروناویروس در کمین تمام گروه های سنی است و پیر و جوان هم ندارد، اظهار کرد: استفاده از ماسک و رعایت کردن پروتکل های بهداشتی قطعاً در جلوگیری از ابتلا تأثیرگذار است و به صورت آماری و درصدی نمی توان بیان کرد که چند درصد مردم از ماسک استفاده می کنند اما نکته قابل ذکر این است که نوجوانان و جوانان خیلی کمتر از ماسک استفاده می کنند.
کرمی با تأکید بر ورود رسانه ها و آگاه سازی جوانان و نوجوانان برای استفاده از ماسک اعلام کرد: مردم باید تا زمان پایان و مهار کرونا فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و حتماً فاصله یک و نیم متری از یکدیگر را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه اکنون نسبت به دوهفته گذشته شاهد شرایط مناسبت تری از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، یادآور شد: برخی از مبتلایان به کرونا بدون علامت بوده و از طریق صحبت کردن، عطسه و سرفه قادر به انتقال بیماری به دیگران هستند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن