Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیش از ۷۰ درصد همدانی‌ها ماسک می‌زنند/ بستری ۵۲۰ نفر در بیمارستان‌های همدان

بیش از ۷۰ درصد همدانی‌ها ماسک می‌زنند/ بستری ۵۲۰ نفر در بیمارستان‌های همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علت ابتلای ۴۴ درصد از بیماران به کرونا مربوط به ارتباطات خانوادگی گزارش شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ‌رشید حیدری مقدم اظهار داشت: در ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر آمار موارد مثبت کرونا و بستری بیماران تنفسی و مشکوک در بیمارستان‌های استان بودیم.
وی با بیان اینکه رفت‌وآمدهای خانوادگی و برگزاری مجالس عروسی و ترحیم به عنوان علت اصلی افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان گزارش شده است، تصریح کرد: ابتلای 44 درصد از بیماران مبتلا به کرونا  در استان بر اثر ارتباطات خانوادگی بوده و 33 درصد نیز بخاطر شرکت در مراسم‌های  عروسی، ترحیم و دورهمی‌ها بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه از 15 تیر ماه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و خدمات رسان اجباری اعلام شده است، ابراز کرد: خوشبختانه بیش از 70 درصد از مردم همدان در بیرون از منزل از ماسک استفاده می‌کنند.
حیدری مقدم با تاکید بر اینکه با سه راهکار مهم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد، اظهار داشت: هنوز هیچ واکسن و درمان قطعی برای کرونا ساخته نشده است.
وی با بیان اینکه 520 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های استان سفید نیست و شهرستان‌های همدان، ملایر، کبودرآهنگ، بهار و تویسرکان در حالت قرمز کرونا هستند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن