Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اعزام تیم سلامت به مدارس همدان

اعزام تیم سلامت به مدارس همدان

رئیس مرکز بهداشت همدان از اعزام تیم‌های سلامت به تمام مدارس همدان برای بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد خیراندیش با بیان اینکه بسیاری از والدین ممکن است نسبت به وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس نگران باشند، افزود: تیم‌های سلامت به تمام مدارس همدان در مناطق شهری و روستایی اعزام می‌شوند.
خیراندیش با اشاره به اینکه این تیم‌ها در مناطق شهری متشکل از ناظرین سلامت و کارشناسان بهداشت محیط است، ادامه داد: تیم‌های سلامت در روستا‌ها نیز متشکل از بهورزان و ناظرین سلامت روستایی است که یک نماینده از آموزش و پرورش نیز همراه این تیم‌ها خواهد بود.
او بیان کرد: تمام الزامات بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا بر اساس لیستی که از سوی وزارتخانه در اختیار قرار گرفته، توسط این تیم‌های سلامت در مدارس همدان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در مدارس، روند اصلاح آن پیش گرفته خواهد شد، افزود: موارد به صورت روزانه از سطح مدارس شهری و روستایی جمع آوری و به مسئولین مربوطه استانی و وزرات خانه منعکس خواهد شد تا بر اساس مشکلات موجود تصمیم گیری شود و در صورت نیاز، اصلاحاتی یا مداخلاتی را در پیش گرفت.
او در پاسخ به اینکه در این روند امکان تعطیل شدن مدرسه‌ای در صورت عدم رعایت نکات و الزامات بهداشتی وجود دارد یا خیر؛ ابراز داشت: احتمال این موضوع وجود دارد و ابزار برخورد با مدارسی که نسبت به رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های مربوطه بی توجه باشند را در اختیار داریم، اما تاکنون مدرسه‌ای در همدان وجود نداشته که اقدامات لازم در راستای رعایت نکات بهداشتی را در پیش نگرفته باشد.
خیراندیش در این خصوص تاکید کرد: با اعزام تیم‌های سلامت به مدارس شهرستان همدان، اگر نقاط ضعفی در مدارس وجود داشته باشد، شناسایی خواهد شد و در راستای رفع آن‌ها اقدام خواهد شد.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن