Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تخریب ۷۰۰ بنای غیرمجاز در همدان

تخریب ۷۰۰ بنای غیرمجاز در همدان

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۷۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی همدان شناسایی شده است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بنای غیرمجاز در باغ‌های استان قلع و قمع شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هوشنگ کرمی افزود: این بناها در اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی با حکم دادستان عمومی و انقلاب این استان تخریب شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم جهادکشاورزی مدیریت کارآمد در راستای بهره‌برداری بهینه و حفظ و صیانت از اراضـی کشاورزی و تامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده بر اساس شرح وظایف قانونی و تکلیفی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات فراروی بخش کشاورزی و حفظ کاربری این اراضی از جمله فاکتورهای اساسی تامین‌کننده پایداری بخش کشاورزی است.
کرمی افزود: قانون‌گذار با هدف حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها و تداوم تولید و بهره وری از آنها در سال ۱۳۷۴ قانونی با عنوان «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها» به تصویب رساند تا از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری کند.
وی اظهار داشت: افزایش قیمت اراضی و بهره‌برداری بی‌رویه و غیراصولی از اراضی کشاورزی سبب می‌شود که اراضی کشاورزی مرغوب، همواره مورد توجه افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار گیرد تا با تغییر کاربری و خردکردن اراضی و فروش و واگذاری این اراضی به افراد ناآگاه، آنها را از چرخه تولید خارج و ضربه‌های جدی را بر تولید محصولات کشاورزی وارد کنند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان گفت: از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی استان ۵۰ درصد اراضی کشاورزی و زراعی است که تاکنون برای ۲۰۰ هزار هکتار رفع تداخلات و تهیه نقشه در استان ایجاد شده است. 
وی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در استان، طرح بزرگ پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) در ۹۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان باید اجرا شود.
کرمی خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌های دولتی و شخصی بر روی زمین، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعاتی می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.
وی بیان کرد: با تهیه نقشه کاداستر در زمین‌های کشاورزی و باغی، مقدمات سنددار کردن اراضی کشاورزی برای تولیدکنندگان و کشاورزان استان فراهم می‌شود.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی خود با اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات و کارشناسان مراجعه‌کننده همکاری کنند.
وی به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در گام نخست، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به کارشناسان جمع‌آوری کننده اطلاعات زمین کشاورزی، در سنددار شدن اراضی کشاورزی همکاری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن