Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کارت ملی ۹ هزار همدانی آماده تحویل است

کارت ملی ۹ هزار همدانی آماده تحویل است

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از صدور ۹ هزار و ۴۷۵ فقره کارت ملی هوشمند مردم استان همدان خبر داد و گفت: ۱۱ درصد واجدین شرایط دریافت این کارت در استان همدان هنوز اقدامی انجام نداده اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، اسد حسن زاده زورمند در خصوص وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند در استان همدان عنوان کرد: یکسری مشکلات با توجه به وارداتی بودن بدنه کارت‌های ملی وجود داشت که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در کشور، مراحل تولید اولیه کارت‌های ملی داخلی انجام گرفته است.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه با توجه به مسائل امنیتی کارت‌های ملی، تولید آنها به سادگی انجام نمی‌گیرد، بیان کرد: در این زمینه در کشور به تولید انبوه نرسیده‌ایم اما در مرحله افزایش تولید هستیم اما امیدواریم با تولید انبوه، تحویل به سازمان و تأمین منابع مالی آن بتوانیم کارت‌های ملی هوشمند را به تمامی افراد متقاضی تحویل دهیم.
وی ادامه داد: استان همدان تا نیمه شهریورماه سال جاری با ۸۹.۵۶ درصد پوشش واجدین شرایط تعداد ثبت نام‌های انجام شده برای دریافت کارت ملی هوشمند را به یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۳۳۴ مورد رسانده است.
حسن زاده زورمند با بیان اینکه این میزان در کشور برابر ۹۲ درصد است، افزود: حدود ۱۱ درصد از واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان همدان برای دریافت کارت ملی خود پیگیری‌های لازم را نداشته‌اند.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان عنوان کرد: تا نیمه شهریورماه ۹ هزار و ۴۷۵ فقره کارت در دفاتر و ایستگاه‌هایی که مرتبط به آنها است، چاپ شده و آماده تحویل است.
وی از متقاضیان کارت‌های ملی هوشمند خواست شماره تماس‌هایی که در زمان ثبت نام ارائه می‌دهند، یک خط فعال و متعلق به خود فرد باشد.
زورمند عنوان کرد: در مراحل مختلف، تنها راهی که توسط آن امکان استعلام وجود دارد از طریق پیامک به خطوط افراد است.
حسن زاده زورمند یادآور شد: افرادی که برای دریافت کارت‌های هوشمند ملی خود اقدام کرده‌اند اما بدنه کارت آنها آماده نشده است، کد رهگیری آنها به عنوان سری سریال کارت‌های هوشمند قابل قبول است و با آن می‌توانند خدمات دریافت کنند اما به محض فعال سازی کارت آنها، این کد رهگیری دیگر قابل قبول نخواهد بود.
وی خطاب به مردم استان همدان گفت: متقاضیان کارت هوشمند ملی برای اطلاع از وضعیت کارت خود، می‌توانند بدون مراجعه به ادارات ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان با استفاده از کد USSD تلفن همراه خود و وارد کردن #۶۰۹۰*۴* از وضعیت کارت هوشمند خود مطلع شوند.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان اضافه کرد: افرادی که در مدت چند سال اخیر، محل سکونتشان تغییر کرده باید در سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور وارد و نشانی جدید خود را وارد کنند.
حسن زاده زورمند بیان کرد: کارت‌های هوشمند ملی در کنار بدنه فیزیکی کارت و رمزی که در آن وجود دارد، مشخصه بیومتریک اثر انگشت هم دارند بدین ترتیب، شاهد امنیت بالای کارت‌های ملی هوشمند هستیم.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه در کارت‌های ملی هوشمند کاربردها و امکاناتی در نظر گرفته شده است، گفت: طبق تفاهم نامه‌های صورت گرفته این کارت در ۵ دستگاه اجرایی کاربردی شده و حدود ۱۴۰ دستگاه نیز به صورت بالادستی به پایگاه جمعیتی متصل هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن