Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پلمپ ۱۰۳ نانوایی در همدان

پلمپ ۱۰۳ نانوایی در همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: تاکنون ۱۰۳ نانوایی‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکردند پلمب شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد خیراندیش اظهار داشت: نانوایی از اماکن حساسی است که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و هرگونه کوتاهی درمسائل  بهداشتی آن خطر بروز و انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه بازرسان ما در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر بر روی بهداشت محیط نانوایی و کارکنان آن نظارت می‌کنند، تصریح کرد: 17 درصد از نانوایی های متخلف  شهرستان همدان اخطاریه پلمب دریافت کرده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه مصرف بیش از استاندارد در پخت نان تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است، گفت: مردم در صورت مشاهده نان های شور نانوایی مختلف را به سامانه 190 گزارش دهند.
خیراندیش با بیان اینکه برای پیشگیری از کرونا و حفظ سلامت مردم استفاده از پول نقد در نانوایی ها را ممنوع اعلام کردیم، اظهار داشت: از آن‌ها خواسته‌ایم میزشان را به گونه‌ای قرار دهند که مردم در فضای بیرون از نانوایی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بایستند.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و اجرای فاصله گذاری اجتماعی یک بحث فرهنگی است که باید مورد پذیرش مردم قرار گیرد، افزود: باید هر یک از ما تلاش کنیم که کسی به دست ما و بخاطر بی توجهی ما به دستورالعمل‌های بهداشتی بیمار و دچار مرگ‌و‌میر نشود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه ویروس کرونا یک بیماری کشنده است که از طریق قطرات دهانی، دست و سطوح آلوده به دیگران منتقل می‌شود، گفت: کارگران نانوایی موظف‌اند از کلاه و ماسک یک بار مصرف استفاده کنند، روپوش‌های خود را روزانه تعویض کنند و هر روز دوش بگیرند.
خیراندیش با تاکید بر اینکه مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت و استفاده از ماسک است، اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی یک مسئولیت اجتماعی است که سلامتی دیگران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن