Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی احتمال تعطیلی صنوف پرخطر در همدان

احتمال تعطیلی صنوف پرخطر در همدان

فرماندار همدان گفت: احتمال تعطیلی مجدد برخی از صنوف پرخطر وجود دارد، در اربعین امام حسین(ع) نیز برپایی موکب و پیاده‌روی ممنوع است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین افشاری از افزایش نظارت و بازرسی از صنوف، مراکز خدماتی و اداری، آرامستان‌ها و اماکن عمومی پرتردد و مدارس خبر داد و گفت: کاهش اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم موجب بی‌اعتنایی و پایین آمدن حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا شده‌است.

وی که در جلسه ستاد مدیرت کرونای همدان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان با وضعیت نارنجی و افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه هستیم.
وی همراهی پرتعداد خانواده متوفیان و تجمع در آرامستان باغ بهشت همدان را قابل توجه دانست و افزود: ضمن استقرار کارشناس مرکز بهداشت در آرامستان، کاهش تعداد همراهان و ممانعت از برگزاری مراسم در این محیط و در صورت نیاز محدودیتهای ترافیکی نیز اعمال می‌شود.  
فرماندار همدان اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز در برخی از شهرهای استان و رعایت نکردن برخی از توصیه‌های بهداشتی، این احتمال وجود دارد که وضعیت شیوع در مرکز استان هم قرمز شود. 
افشاری بر ضرورت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی به مردم تاکید کرد و گفت: کم‌ شدن هشدارها با کاهش حساسیت مردم ارتباط مستقیم دارد و با استفاده از تبلیغات محیطی، خودرویی و از طریق بلندگو در مراکز خاص مانند آرامستان باید اطلاع رسانی لازم استمرار یابد. 
وی با اشاره به گزارش ارزیابی بهداشتی ۳۳۷ مدرسه در سطح شهرستان در سه هفته گذشته، اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست و استفاده از ماسک و پرهیز از فعالیتهای جمعی و زنگ تفریح در مدارس باید مورد توجه جدی متولیان قرار گیرد.  
فرماندار همدان به اجتناب از ارائه خدمات به مراجعان فاقد ماسک در ادارات و مراکز خدماتی تاکید کرد و افزود: جلسه‌های اداری باید به حداقل ممکن کاهش یابد و پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ازدحام در برخی شعب بانکی نسبت به افزایش ساعات کار این مراکز اقدام شود. 
افشاری تشدید نظارت بر مراکز عمومی و خدماتی را ضروری دانست و تصریح کرد: چنانچه دفاتر پیشخوان دولت و دیگر مراکز، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با هماهنگی دستگاه قضایی اعمال قانون می‌شوند. 
رییس مرکز بهداشت همدان نیز آغاز فصل سرما، افزایش دورهمی‌های خانوادگی و عادی انگاری شرایط را از مهمترین آسیبهای پیش رو برشمرد و گفت: تا کنون هفت هزار مراجعه کننده سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته داشتیم که نتیجه آزمایش کرونا برای ۲ هزارو ۷۳۳ مورد مثبت بوده است.
محمد خیراندیش از ارزیابی بهداشتی ۲۱۱ مدرسه ابتدایی، ۷۳ مدرسه متوسطه اول و ۵۳ مدرسه متوسطه دوم در سطح شهرستان از زمان بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: ۶۰ تیم محیطی بصورت مستمر متشکل از کارشناسان بهداشتی بر فعالیت مراکز عمومی در سطح شهرستان نظارت دارند. 
به گفته وی از ابتدای سال تاکنون بازرسی‌های مستمر از اماکن عمومی و مراکز توزیع مواد غذایی صورت گرفته که منجر به صدور یک هزار و ۳۵۲ اخطاریه و ۴۲۷ مورد پلمب در شهر همدان شده است./ خبرآنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن