Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سزارین مناسبتی به نوزادان آسیب بزند برخورد قضایی می‌کنیم

سزارین مناسبتی به نوزادان آسیب بزند برخورد قضایی می‌کنیم

رییس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: مکاتبه لازم برای خودداری از سزارین مناسبتی و تقویمی با پزشکان و بیمارستان‌های همدان صورت گرفته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا مدرکیان بیان کرد: زایمان مناسبتی به نوعی ظلم به نوزاد است و مادران باید به صورت طبیعی و در زمان تعیین شده نسبت به وضع حمل اقدام کنند.
وی اضافه کرد: به طور میانگین روزانه ۳۰ مورد در همدان سزارین صورت می گیرد و با توجه به محدودیت فضا، مکان و تخت های موجود نمی‌توان این آمار را به یکباره سه برابر افزایش داد بلکه در نهایت می توان ۱۰ مورد زایمان را بیشتر کرد.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: به بیمارستان‌ها و پزشکان نسبت به این موضوع هشدارها و توصیه های لازم داده شده است چراکه در زایمان مناسبتی و تقویمی احتمال بروز آسیب و خطر برای جنین زیاد است.
دکتر مدرکیان از خانواده ها نیز خواست به بهانه تولد تقویمی و مناسبتی با جان نوزادان خود بازی نکنند چراکه احتمال بروز آسیب به جنین در این مواقع زیاد است. 
وی تاکید کرد: در صورت تخطی پزشکان در انجام سزارین مناسبتی و بروز مشکل برای نوزاد، دادستان انتظامی نظام پزشکی حتی در صورت نبود شاکی این تخلف را پیگیری می‌کند.
برخی از مادران باردار دنبال تولد زود هنگام یا دیرهنگام نوزاد به بهانه تاریخ تولد رُند و لاکچری ۹۹/۹/۹ هستند که این اقدام می‌تواند سلامت مادر و جنین را تحت تاثیر قرار دهد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن