Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی رانندگان مواظب باشند/ جاده‌های همدان بارانی است

رانندگان مواظب باشند/ جاده‌های همدان بارانی است

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بارش باران سبب لغزندگی همه جاده‌های برون شهری این استان شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: برای تردد در جاده های خیس و لغزنده ابتدا باید آج لاستیک ها سالم باشد تا در زمان استفاده از ترمز در کمترین زمان خودرو متوقف شود.
وی اضافه کرد: با توجه به برودت هوای بیرون از خودرو و گرم بودن داخل وسیله نقلیه، شیشه دچار بخار گرفتگی شده بنابراین رفع بخار روی شیشه وسیله نقلیه نیازمند سالم بودن بخاری و سیستم گرمایشی است.
رییس پلیس راه استان همدان افزود: روشن کردن چراغ های وسیله نقلیه هنگام بارش باران و به ویژه مه گرفتگی ضروری است چرا که سبب کاهش سوانح احتمالی می‌شود.
سرهنگ عزیزی تاکید کرد: همه سرنشینان وسیله نقلیه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند تا در صورت خروج خودرو از جاده اصلی یا واژگونی آن شاهد پرت شدن سرنشینان به بیرون از خودرو یا برخورد آنها با شیشه جلو و اجسام داخل وسیله نقلیه نباشیم.
وی گفت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ الزامی است بنابراین ماموران پلیس راه اقدام به رصد خودروها کرده و در صورت همراه نداشتن زنجیرچرخ خودروی متخلف را جریمه می‌کنند.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: شهروندان در زمان بارندگی و ریزش برف از مسافرت غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت رفتن به سفر، از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: با توجه به قرار داشتن همدان در وضعیت نارنجی کرونایی همچنان محدودیت تردد اعمال شده و از ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان و خروج خودروهای بومی از استان جلوگیری می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن