Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش شناسایی موارد سرپایی کرونا در همدان

افزایش شناسایی موارد سرپایی کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از تدوین لیست گروه پرخطر توسط  وزارت بهداشت و درمان به‌منظور توزیع واکسن ایرانی کرونا در بین مردم خبرداد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر منوچهر کرمی با اشاره به آغاز آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا در روز جاری، بیان کرد: در صورت موفیت آزمایش انسانی این واکسن، پس از اخذ تادیه و مجوز از سوی سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان(مجوز اضطراری)، وزارت بهداشت و درمان با انجام برنامه ریزی به صورت متمرکز این دارو ایرانی را در دسترس گروه‌های پرخطر قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان درحال تدوین لیست گروه‌های پرخطر به منظور اولویت بندی دریافت واکسن کرونا است، عنوان کرد: با تدوین و تصویب این لیست، اولویت بندی افراد برای دریافت واکسن ایرانی کرونا با جزئیات بیشتر مشخص خواهد شد؛ لازم به عنوان است هزینه این واکسن برای مردم رایگان خواهد بود.
معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: به دلیل احتمال ورود واکسن خارجی کرونا به کشور و همزمان شدن با توزیع ایرانی این واکسن، برنامه ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌ها به‌ زودی تدوین و اعلام خواهد شد.
وی از کاهش مناطق نارنجی رنگ کرونا در استان خبرداد و افزود: خوشبختانه با گذشت زمان، شرایط شیوع، ابتلا و فوت بهتر شده و شاهد کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونایی و به دنبال آن افزایش مناطق زرد کووید-۱۹ در استان هستیم.
دکتر کرمی کرونا را اپیدمی خطرناک و شرایط فعلی را شکننده دانست و افزود: به محض عادی سازی شرایط و بی‌توجهی به دستورات بهداشتی، دوباره شاهد افزایش این بیماری در سطح استان خواهیم بود؛ درحال حاضر با افزایش شناسایی موارد سرپایی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد کاهش مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری هستیم؛ امید است با روند خوب این طرح، شاهد قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس در کشور باشیم./ همدان آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن