Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش اندک آمار ابتلا به کرونا در همدان

افزایش اندک آمار ابتلا به کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان با بيان اينكه در دو روز گذشته شاهد افزايش اندك آمار ابتلا به كرونا در استان بوده ايم، گفت: با اعمال طرح شهيد سردار سليماني، بيماريابي بيشتر شده و بيماران مبتلا در مراحل نخست بيماري شناسايي و مورد پيگيري قرار مي گيرند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منوچهر کرمی با تأكيد بر اينكه پيش بيني مي كنيم از هفته آينده روند كاهشي بيماري در استان متوقف شود تصريح كرد: مردم بايد براي پيشگيري از موج چهارم بيماري هوشيار باشند.
معاون بهداشتي دانشگاه با بيان اينكه همكاري خوب مردم و اصناف سبب بهبود شرايط كرونا در استان بوده است عنوان كرد: هرگونه عادي پنداري شرايط و بي توجهي به پروتكل هاي بهداشتي زمينه بروز موج جديد بيماري را ايجاد مي كند.
وی با تأكيد بر اينكه مطمئن ترين راه پيشگيري از ابتلا به ويروس كرونا رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي است گفت: شست و شوي مداوم دست ها، پرهيز از شركت در مهماني، دورهمي و تجمع ها از راهكارهاي جلوگيري از بروز پيك جديد بيماري است.
دکتر کرمی با بيان اينكه تاكنون هيچ مورد مثبتي از ابتلا به ويروس انگليسي در استان همدان شناسايي نشده است اظهار داشت: مردم بايد ضمن رعايت پروتكل هاي بهداشتي در ارتباط با مسافراني كه به تازگي از سفر خارجه برگشته اند احتياط كنند.
وی با اشاره به اينكه ميزان رعايت پروتكل هاي بهداشتي از سوي مردم همدان رضايت بخش است تصريح كرد: با بازگشايي مشاغل، اصناف، اماكن متبركه، مساجد و غيره، مراودات اقتصادي و اجتماعي مردم بيشتر شده كه اين امر در افزايش خطر گردش ويروس و آمار مبتلايان موثر است.
معاون بهداشتي دانشگاه  با بيان اينكه شاخص سرايت پذيري ويروس كرونا نزديك به عدد «يك» رسيده است گفت: بدون شك شاهد افزايش موارد مبتلا خواهيم بود اما نكته حائز اهميت اين است كه به گونه اي عمل كنيم كه اگر موج جديدي از بيماري رخ داد به صورت كنترل شده باشد.
وي با تأكيد بر اينكه بيماران در صورت ابتلا به هرگونه علائم خفيف سرماخوردگي و تنفسي بايد به مراكز غربالگري 16 ساعته مراجعه كنند اظهار داشت: هرچه فاصله بروز علائم در بيمار تا مراجعه وي به مراكز درماني كمتر باشد بدون شك شانس بهبودي بيمار بيشتر است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان با بيان اينكه برخي بيماران مبتلا به كرونا در ظاهر كاملاً سالم و بدون علامت هستند عنوان كرد: همين بيماران به عنوان ناقل مي توانند ويروس را به اطرافيان خود منتقل كنند.
وی حفظ فاصله يك و نيم متري از ديگران، شست و شوي مرتب دست ها با آب و صابون و پرهيز از برگزاري هرگونه مهماني، دورهمي، مجالس عروسي و عزا را براي در امان ماندن از اين ويروس كشنده ضروري دانست./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن