Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان در وضعیت زرد/ نگران تعطیلات پایان سال هستیم

همدان در وضعیت زرد/ نگران تعطیلات پایان سال هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تعطیلات پیش رو به ویژه پنجشنبه و جمعه پایان سال و نوروز ۱۴۰۰ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر رشید حیدری مقدم اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در ماه پایانی سال شاهد افزایش پرشمار مردم در بازار هستیم که درخواست می شود نسبت به کنترل بازار اقدام شود.
وی اضافه کرد: یکی از مقاصد مسافرتی ساکنان خوزستان که این روزها وضعیت کرونا در این استان مناسب نیست، استان همدان است چرا که ساکنان این ۲ استان ارتباط بیشتری با یکدیگر دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال و مراجعه شهروندان به باغ بهشت در پنجشنبه و جمعه پایان سال برای زیارت اهل قبور، درخواست می شود محدودیت های جدی اعمال شود.
حیدری مقدم احتمال داد با توجه به اعمال محدودیت ورود به استان های دارای وضعیت قرمز کرونایی ورود گردشگران به همدان در نوروز ۱۴۰۰ تا سه برابر افزایش یابد بنابراین از متولیان امر خواست از هم اینک در این باره چاره ای بیاندیشند.
وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل با شیب ملایمی کاهش داشته است افزود: میانگین رعایت بهداشت فردی در هفته گذشته ۸۲ درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان ۸۱ درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان ۷۵ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۷۸ درصد بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: یک هفته گذشته ۲۴۶ واحد به علت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و ۱۹ واحد با دستور مقام قضایی پلمب شد.
حیدری مقدم ادامه داد: در حال حاضر شهرستان تویسرکان در وضعیت نارنجی سه شهرستان اسدآباد، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت آبی و ۶ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی هستند.
وی اظهار داشت: شهرستان تویسرکان از ۱۸ تا ۲۴ بهمن ۴۲ بیمار بستری و چهار فوتی داشته است و از ۲۴ تا سی ام بهمن ۱۸ بستری و یک فوتی داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان تویسرکان ۱۵ مورد بیمار بستری داشته ایم که چهار مورد آن مثبت و ۱۱ مورد مشکوک بوده است که امید می رود در هفته های پیش رو وضعیت تویسرکان از نارنجی به زرد و آبی تغییر یابد.
حیدری مقدم با بیان اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در همدان یک است اظهار داشت: بررسی وضعیت طغیان های صورت گرفته موید این است که ۶۵.۴ درصد مبتلایان به این ویروس به علت شرکت در اجتماعات، ۳۱ درصد تماس درون خانگی و چهار درصد رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در محیط کاری است.
وی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۴ هزار و ۴۸۳ خانوار مورد حمایت مالی قرار گرفتند همچنین اطرافیان مبتلایان به کرونا به تعداد ۷۲ هزار و ۲۶۶ نفر غربالگری و رهگیری و ۳۵۰ بیمار در منزل مورد مراقبت قرار گرفتند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن