Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ادامه شیب نزولی کرونا در همدان دو هفته زمان می‌برد

ادامه شیب نزولی کرونا در همدان دو هفته زمان می‌برد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: روند مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل کاهش یافته اما حدود دو هفته زمان لازم است تا نمودار شیب نزولی پیدا کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: در حال حاضر روند افزایشی مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده اما همچنان تعداد بیماران زیاد است و مدتی طول می‌کشد تا این روند در نمودارها صاف شود.
وی تصریح کرد: برخی بیماران نیاز به اکسیژن نداشتند اما باید داروی ضدالتهاب برای آنها تزریق می‌شد بنابراین در اورژانس بیمارستان‌های شهید بهشتی، سینا و بعثت فضایی طراحی کردیم تا بیماران روزانه به آنجا مراجعه کرده و داروی خود را دریافت کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: این افراد هر روز مورد معاینه قرار می‌گیرند و اگر نیاز به بستری داشته باشند، بستری می‌شوند همچنین علائم هشدار، خطر و خودمراقبتی به آنها آموزش داده می‌شود تا افراد دیگر را مبتلا نکنند. 
وی با بیان اینکه اگر این افراد را بستری می‌کردیم، نمی‌توانستیم بیماران بدحال را پذیرش کنیم، مطرح کرد: تا الان موردی نبوده که فرد نیاز به بستری داشته باشد و پذیرش نشود و ما برای کنترل تخت‌ها این کار را انجام دادیم که قبلا در سایر استان‌ها انجام شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.
جلیلی خاطرنشان کرد: بسیاری از این بیماران چون قبلاً در بیمارستان بستری نمی‌شدند، دارویی دریافت نمی‌کردند و با وضعیت بد به بیمارستان ها بر می‌گشتند اما این روش کمک کرد سریع تر درمان شوند چراکه امکان استفاده از این داروها در منزل و یا مطب شخصی وجود ندارد.
وی در رابطه با وضعیت استان همدان نسبت به سایر استان‌ها توضیح داد: روند بیماری در کل کشور یکسان است و اگر قرار باشد استان‌ها با هم مقایسه شوند باید در یک بازه طولانی مدت یک‌ساله این مقایسه انجام شود چراکه شرایط استان‌ها متفاوت بوده و ممکن است هر استان در مقطعی پیک بیماری را تجربه کند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن