Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کرونایی‌ها چگونه رأی می‌دهند؟

کرونایی‌ها چگونه رأی می‌دهند؟

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: پروتکل‌های بهداشتی لازم برای شعبه های اخذ رای در نظر گرفته شده و اخذ رأی از بیماران کرونایی که در قرنطینه هستند، به وسیله شعبه سیار صورت می‌گیرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مصطفی آزادبخت اظهار کرد: ستاد انتخابات استان همدان و کمیته‌های زیرمجموعه آن همزمان با ستاد انتخابات کشور تشکیل شده است و تاکنون ۱۶ جلسه در استان برگزار کردیم.
آزادبخت تصریح کرد: هماهنگی خوبی با هیئت‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا وجود دارد و هیئت‌های اجرایی و بازرسی در کل حوزه‌ها بدون مشکلات و در نخستین فرصت تشکیل شدند.
وی با بیان اینکه در استان همدان ۳۶ هیئت اجرایی تشکیل شده است، مطرح کرد: ۱۰ هیئت اجرایی در شهرستان‌ها و ۲۶ هیئت در بخش‌ها تشکیل شده و در روند برگزاری جلسات هیئت‌های اجرایی و معتمدین براساس ارزیابی که وزارت کشور انجام داد، به خاطر هماهنگی خوبی که داشتیم، استان دوم کشور شدیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: بعد از تشکیل هیئت اجرایی، تعداد و محل شعبه های اخذ رأی مشخص شد و کار بسیار مهمی که در استان صورت گرفته این است که کمیته آموزش ما از روزهای نخست با هیئت‌های اجرایی کار خود را آغاز کرد و تمام متولیان امر اعم از اجرایی، بازرسی، نمایندگان فرمانداران و نمایندگان بخشداران آموزش‌های لازم را دیدند.
آزادبخت بیان کرد: تمام فرآیندها و مراحل انتخابات به نحوی مناسب و بدون هیچ گونه مشکل و چالشی تاکنون انجام گرفته و پیش‌بینی و توصیه لازم در رابطه با انتخاب محل شعبه ها با توجه به شرایط کرونایی انجام شده و ما در این حوزه ها پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین شکل ممکن پیش‌بینی و اجرا کردیم.
وی در رابطه با نحوه شرکت در انتخابات افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند، توضیح داد: یک شعبه سیار با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفتیم تا در بیمارستان و یا هر جایی که افراد در منازل حضور دارند، مراجعه و آرای مردم را اخذ کند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به وضعیت مطلوب زیرساخت‌های مخابراتی استان، گفت: زیرساخت‌های مخابراتی استان کامل است و تمام شعبه ها در دوره قبلی به صورت آنلاین بوده و در این دوره هم آنلاین هستند.
آزادبخت در رابطه با مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اقداماتی مانند بسترسازی و مقدمه برگزاری انتخابات که مربوط به استان بوده فراهم شده و امیدوارم بتوانیم انتخاباتی امن و سالم را در تراز جمهوری اسلامی برگزار ‌کنیم.
وی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم بنابر سفارش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری حضور پررنگ و پرشکوهی در انتخابات داشته باشند و برای سرنوشت خودشان راهی را انتخاب کنند و مردم عزیز ما بهتر می دانند و همیشه جلوتر از مسئولان در مراحل مختلف نظام و برنامه‌هایی که برای تقویت جمهوری اسلامی است، حضور داشتند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: امروز می‌توان تشبیه کرد که حضور در انتخابات به مثابه حضور در دفاع مقدس است، اگر آن روز احتیاج بود مردم عزیز ما در سرحدات مرزی حضور پیدا کرده و از مملکت و انقلابشان و دین و ملت دفاع کنند امروز دقیقاً حضور در صندوق رأی به مثابه حضور در سنگرهای دفاع مقدس است. مردم ما با تشخیص بالایی که دارند حضور جدی و پررنگی در انتخابات خواهند داشت.
آزادبخت در رابطه با معیار فرد اصلح در انتخابات گفت: در رابطه با معیار انتخاب فرد اصلح تجربه من این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی به فردی احتیاج دارد که متعهد و متخصص باشد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن