Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تمام واکسن‌ها از مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می‌کند

تمام واکسن‌ها از مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: نوع واکسن مهم نیست چرا که همه واکسن های موجود، از حاد بودن بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن پیشگیری می کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد خزایی اظهار داشت: بیشتر عوارض‌های جانبی واکسن‌ها کم و ناچیز است و به طور معمول چند روز بیشتر نمی‌ماند و زود درمان می‌شود.
او در ادامه افزود: تمام عوارض جانبی ایجاد شده در بدن بد نیستند این عوارض ممکن است نشان دهند که بدن در برابر ویروس در حال مقاوم شدن است.
خزایی ادامه داد:هر واکسنی فارغ از ایرانی و غیر ایرانی اگر در دسترس قرار گرفت بهتر است افراد نسبت به تزریق آن اقدام کنند، زیرا فواید واکسن کرونا بسیار بیشتر از عوارضی است که ممکن است این واکسن داشته باشد.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد:آنچه در مورد همه واکسن‌ها صدق می‌کند این است که ۱۰۰ درصد مانع مرگ ومیر می‌شود و چنانچه فردی بعد از تزریق واکسن هم  به کرونا مبتلا شود تزریق واکسن از مرگ او جلوگیری می‌کند.
خزایی اضافه کرد:تزریق واکسن برای افراد دارای نقص ایمنی اهمیت زیادی دارد.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان تاکید کرد:هر واکسنی که تزریق می‌شود حتی واکسن آنفلوآنزا عوارضی مثل درد و تورم محل تزریق، تب،لرز و بی حالی را برای فرد ایجاد می‌کند.
خزایی گفت:این عوارض‌ها جای نگرانی ندارد و با مصرف استامینوفن و سایر دارو‌های تب بر از بین می‌رود.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان یادآورشد:بعد از دریافت واکسن کرونا هیچ گونه منع غذایی وجود ندارد و فقط استفاده مایعات و آب میوه‌های تازه تاکید می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن