Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تعداد مبتالایان به کرونا در همدان کاهش یافت

تعداد مبتالایان به کرونا در همدان کاهش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: همدان جزو آخرین استان‌های درگیر با کرونا در پیک پنجم بود بنابراین جزو آخرین استان‌هایی است که رنگ بندی استان همدان تغییر خواهد کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهیم جلیلی با بیان اینکه روند مبتلایان به کرونا در حال حاضر کاهشی است، تصریح کرد: استان همدان جزو استان‌های آخر در درگیری با کرونا محسوب می‌شود که در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها ممکن است دوباره در وضعیت قرمز قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه برخی افراد تنها دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند؛ تصریح کرد: زمانی ایمنی جامعه افزایش می‌یابد که همه افراد از انجام واکسیناسیون استقبال کرده و دز دوم را نیز دریافت کنند بنابراین تاثیر واکسن در هفته‌های آینده مشخص می‌شود.
جلیلی تصریح کرد: در حال حاضر روند ابتلا کاهشی بوده و بیماران درگیر با کرونا بعد از بهبودی ترخیص می‌شوند، بنابراین در بیمارستان‌ها ظرفیت خالی برای بستری و پذیرش بیماران وجود دارد که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها همدان را در وضعیت زرد مشاهده کنیم.
 معاون درمان علوم پزشکی با بیان اینکه در پیک چهارم روند و شیب ابتلا تندتر بود، گفت: همانطور که روند ابتلا تند بود به همان شکل نیز سرعت کاهش پیک تندتر بود اما در پیک پنجم روند ابتلا با شیب ملایم رو  به افزایش بود که در نتیجه روند کاهش ابتلا به کرونا در همدان با شیب ملایم رو به کاهش است که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان و انجام واکسیناسیون همگانی دیگر وارد هیچ پیکی نشویم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن