Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ضرر ۸۰ درصدی کرونا به آرایشگاه‌های زنانه در همدان

ضرر ۸۰ درصدی کرونا به آرایشگاه‌های زنانه در همدان

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان همدان از تضرر ۸۰ درصدی کرونا به آرایشگاه‌های زنانه این استان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، زهرا مرادی اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۰ واحد آرایشگاه زنانه سطح استان همدان به دلیل شرایط کرونا تعطیل و نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد صاحبان  آرایشگاه‌های زنانه این استان زنان سرپرست خانوار هستند و امرار معاش زندگی آنان از طریق واحد آرایشگاه‌شان بوده و کرونا و تعطیلی‌های کرونایی  موجب تضرر به اشتغال آنان شده است، افزود: ۸۰درصد از آرایشگاه‌های زنانه استان استیجاری بوده و به تبع تعطیلی‌های پی در پی و کسادی بازار و عدم توانایی در پرداخت اجاره بها و نیز عدم توانایی در پرداخت مالیات از عمده دغدغه‌های این آرایشگاه‌ها بوده که حتی این دغدغه‌ها موجب آن شده که برخی از واحدها نسبت به ابطال پروانه کسب و عدم فعالیت خود اقدام کنند.
مرادی تعداد آرایشگاه‌های زنانه استان همدان را ه هزار و ۱۰۰ آرایشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از ۹۰۰ واحد دارای پروانه کسب فعال بوده و مابقی نیز برای اخذ مجوز کسب خود سوق داده شده‌اند.
 وی با بیان اینکه آرایشگاه‌های زنانه استان همدان شامل سطح یک و سطح دو بوده و از این تعداد ۵۵ واحد صنفی سطح یک و مابقی سطح دو هستند، تصریح کرد: آرایشگاه‌های سطح یک معمولا دارای شش تا هفت مدرک تخصصی آرایشگری از فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف هستند.
مرادی اضافه کرد: در ایام کرونا تعداد ۱۱۵واحد صنفی آرایشگاه‌های زنانه استان همدان موفق به دریافت تسهیلات کرونایی از شش تا ۱۶میلیون تومان شده‌اند که تا حدودی از مشکلات موجود این واحدها کاسته شد.
وی یادآور شد:با توجه به اینکه ۶۰درصد از مالکین آرایشگاه‌های زنانه استان همدان زنان سرپرست خانوار هستند از مسئولان امر درخواست داریم تا مابقی آرایشگاه‌های زنانه سطح استان از دریافت تسهیلات کرونایی بهره‌مند شده و به راحتی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان همدان در ادامه با بیان اینکه آرایشگاه‌های زنانه سطح استان ملزم شده‌اند که نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کرده و برای ادامه فعالیت دارای کارت واکسن باشند، اظهار کرد: در این رابطه به تمامی آرایشگران سطح استان پیامک داده شده است ضمن اینکه آرایشگران موظفند به صورت  ۱۰۰ درصد برای مشتریان خود دارای نوبت دهی باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد از صاحبان آرایشگاه‌های زنانه استان بیمه هستند، گفت: از ابتدای کرونا تاکنون موردی از پلمب آرایشگاه‌های زنانه در رابطه با تخلفات کرونایی در استان نداشته‌ایم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن