Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تزریق یک و نیم میلیون دز واکسن کرونا در همدان

تزریق یک و نیم میلیون دز واکسن کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد خزایی افزود: از این تعداد واکسن،بیش از ۹۸۹ هزار و ۵۳۵ نفر دُز اول و ۴۱۲ هزار و ۹۷۵ نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: سهم شهرستان ها در تزریق دُز نخست واکسن کرونا نیز به ترتیب همدان ۴۰۵ هزار و ۵۰۳ دُز ، ملایر ۱۴۹ هزار و ۴۱۴ دُز ، نهاوند ۹۶ هزار و ۹۰۴ دُز ، تویسرکان ۵۷ هزار و ۴۷۹ دُز، کبودرآهنگ ۶۵ هزار و ۱۶ دُز، بهار ۶۴ هزار و ۹۰۵ دُز ، رزن ۴۳ هزار و ۶۲ دُز ، درگزین ۲۵ هزار و ۶۹۶ دوز و فامنین تزریق ۲۰ هزار و ۵۸۷ دُز است.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: همچنین ۴۱۲ هزار و ۹۷۵ واکسن دُز دوم نیز در استان همدان تزریق شده که سهم شهرستان همدان ۱۶۲ هزار و ۶۲۰ دُز ، ملایر ۷۲ هزار و ۸۸۴ دُز ، نهاوند ۴۲ هزار و ۵۲۰ دُز ، تویسرکان ۲۷ هزار و ۴۸۸ دُز ، کبودراهنگ ۲۳ هزار و ۹۶۱ دُز، بهار ۲۴ هزار و ۹۲۱ دُز ، رزن ۱۷ هزار و ۷۸ دُز، درگزین ۱۰ هزار و ۶۰۹ دوز و شهرستان فامنین تزریق هشت هزار و ۸۷۶ دُز واکسن کرونا است.

دکتر خزائی با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن از ۲۵ هزار دُز بیشتر شده است افزود: ۱۷ مهر سالجاری ۲۷ هزار و ۸۹۹ دُز واکسن تزریق شد که شامل ۱۷ هزار و ۹۱۹ دژ نخست و ۹ هزار و ۹۸۰ دز دوم می شود.

وی اظهار داشت: برخی از شهروندان به علت مشغله کاری یا مشکل در رفت و آمد امکان حضور در مراکز ثابت برای تزریق واکسن را ندارند بنابراین دانشگاه علوم پزشکی استان با راه اندازی پایگاههای سیار این مشکل را رفع کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: تاکنون سه مرکز واکسیناسیون سیار در استان با هدف سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون راه اندازی شده است./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن