Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 31 درصد همدانی‌ها ماسک نمی‌زنند

31 درصد همدانی‌ها ماسک نمی‌زنند

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان دهنده استفاده ۶۹ درصدی افراد از ماسک در اماکن عمومی استان است و ۳۱ درصد مراجعه کنندگان به این اماکن ماسک ندارند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی افزود: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی استان همدان است به گونه ای که در جریان ۱۵ مورد بازرسی از این مراکز، میزان استفاده از ماسک به عنوان مولفه ای بسیار مهم و اثرگذار در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، ۴۷ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه نیمی از مراجعه کنندگان به مراکز شماره گذاری، معاینه فنی و پایانه های مسافربری درون شهری استان همدان نیز از ماسک استفاده نمی کنند، اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک در جایگاه های سوخت ۵۴ درصد، نانوایی، کارگاه ها و صنایع کوچک ۶۲ درصد و تالارهای پذیرایی ۶۳ درصد است.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روندی کاهش دارد به گونه ای که در نتیجه چهار هزار و ۳۸۱ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی  و خدماتی طی یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی ۶۷ درصد صبت شده است.
رفعتی افزود: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مراکز ورزشی با ۴۰ درصد، دفاتر پلیس +۱۰ و پیشخوان دولت با ۴۸ درصد و مطب پزشکان نیز ۶۱ درصد است.
وی گفت: چهار هزار و ۳۸۱ بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده که در سه هزار و ۳۲۹ واحد معادل ۷۶ درصد بهداشت فردی رعایت و ۷۱ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.
 مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۵۶۷ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین موارد به ترتیب مربوط به سوپرمارکت و خواروبارفروشی با ۱۹۶ واحد و نانوایی با ۷۴ واحد بوده است.
رفعتی افزود: همچنین در این مدت ۱۵ واحد شامل ۶ سوپرمارکت و خواروبارفروشی، یک نانوایی، یک رستوران و هفت مورد دیگر اماکن و مراکز صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن