Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی برخورد جدی با متخلفان حوزه امنیت غذایی در همدان

برخورد جدی با متخلفان حوزه امنیت غذایی در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: برخورد جدی با متخلفان حوزه امنیت غذایی برای پیشگیری از بروز این قبیل تخلف ها ضروری است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ظاهر پورمجاهد در نشست ویدئو کنفرانسی اعضای قرارگاه امنیت غذایی استان همدان با وزیر جهاد کشاورزی افزود: در ساختار سازمان جهادکشاورزی اقدامات خوبی برای برخورد با متخلفان در استان همدان صورت گرفته است با این وجود انتظار می رود با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی و صمت از این پس گزارش تخلف به دست آمده توسط بازرس جهاد کشاورزی به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: ارجاع گزارش تخلف از سوی سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت سبب اتلاف وقت شده در حالیکه باید با برخورد سریع با متخلف، این برخورد درس عبرتی برای سایر افراد شده تا شاهد بروز تخلف نباشیم.
وی بیان کرد: انتظار می رود اجازه دسترسی یا کد رمز سامانه ها در اختیار کارکنان جهاد کشاورزی قرار گیرد هر چند اگر این موضوع در اختیار استان بود تاکنون مشکل رفع می شد چرا که تمامی اختیاراتی که در استان ها بوده در همدان با جدیت اجرایی و سازمان جهادکشاورزی را در رسیدن به اهداف یاری کرده ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: در حوزه هماهنگی استانی در زمینه امنیت غذایی جلسه های حضوری و ویدئو کنفرانسی با حضور فرمانداران برگزار و ضرورت توجه به امنیت غذایی تشریح و تاکید شده است.
پورمجاهد ادامه داد: همچنین در این راستا نشست هایی با اقشار مختلف از جمله تشکل ها، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، نخبگان، فرهیختگان، اساتید دانشگاه، تشکل ها، اصناف، فعالان حوزه تولید و اشتغال با هدف اقناع سازی و تشریح اهداف نظام اصلاح یارانه ها برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پیش روی اجرای طرح ها نگاه خوش بینانه در تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح است در حالیکه در حوزه منابع و مصارف باید توجه و نگاه دقیق و مصوبه شورای پول و اعتبار را داشت.
پورمجاهد اضافه کرد: بانک کشاورزی همدان ۱۰۰ میلیارد تومان بیش از منابع موجود مصارف و پرداخت داشته است همچنین صندوق توسعه محصولات کشاورزی این استان مجموع سرمایه اش ۴۸ میلیارد تومان بوده که مجموع این نقدینگی در اختیار اتحادیه ها و تعاونی ها است.
وی گفت: همچنین اجرای طرح جهادکشاورزی به میزان زیادی ارز نیمایی نیاز دارد که درخواست می شود بانک مرکزی این میزان را تامین کند چرا که عدم تامین آن و توقف طرح سبب بروز مشکل در استان ها می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه در نظام هوشمند توزیع از توان شرکت های دانش بنیان و فناور استان استفاده شده است گفت: پایانه فروش میوه و تره بار در شهر همدان راه اندازی شده همچنین سازمان تعاون روستایی دنبال ایجاد بازارچه دائمی عرضه مستقیم است.
پورمجاهد گفت: طبق ماده ۱۱ تفاهم نامه معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان بسیج مستضعفین، تامین اعتبار بازرسی بر عهده سازمان برنامه و بودجه است در حالیکه این سازمان این تعهد را انجام نداده و بودجه استانی نیز برای این موضوع بسیار اندک است.
وی تاکید کرد: یکی از پیشنهادهای اصلی سازمان های بازرسی، استانداری و نهادهای نظارتی استان تقویت سامانه «بازارگاه» و رفع تاخیر در ثبت نام است چرا که ۲۰ روز پس از جوجه ریزی نهاده به دست مرغدار می رسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن