Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پلمپ 33 آسانسور غیرایمن در همدان

پلمپ 33 آسانسور غیرایمن در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان از شناسایی ۳۳ آسانسور غیرایمن در ساختمان های پزشکان، مراکز خرید و اماکن عمومی خبر داد و گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی این تجهیزات از چرخه خدمات رسانی خارج و پلمب می‌شوند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد مددی اظهار داشت: کار پلمب آسانسورهای غیرایمن آغاز شده هرچند با مخالفت و مقاومت های مالکان مواجه هستیم اما در این خصوص بسیار مصمم به وظیفه خود عمل می کنیم.
وی اضافه کرد: اخطار و تذکرهای لازم در ۲ ماه گذشته به مالکان این اماکن برای استاندارد سازی آسانسورها داده شده اما مالکان بی اعتنایی و بی توجهی کرده اند.
مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی کشور، تولید و توزیع بدون مجوز محصولات مشمول استاندارد اجباری جرم است و آسانسور نیز یک محصول به حساب می آید.
به گفته او مالکانی که این محصول را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند طبق قانون متخلف و مجرم شناخته شده و در قانون، مجازات های سنگینی برای آنها پیش بینی شده است.
مددی با بیان اینکه قطعات آسانسور در اثر استفاده مستهلک می شود و باید جایگزین و نوسازی شود اما مالکان از اینکار امتناع کرده و تا زمانی که دچار حادثه ای نشوند به اهمیت بهسازی و ایمنی آسانسورهای ملک خود توجه نمی کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد در هنگام آسانسور از نصب پلاک حاوی کد ده رقمی در داخل کابین مطمئن شوند و این کد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از اعتبار گواهینامه ایمنی آسانسور اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل استاندارد استان همدان با ابراز گلایه از شرکت های بیمه‌ای گفت: این شرکت ها بدون اخذ گواهینامه ایمنی نسبت به صدور بیمه نامه برای آسانسورها اقدام می‌کنند که اینکار نیز تخلف محسوب می‌شود.
وی هم افزایی و مشارکت دستگاه های دولتی به ویژه شهرداری ها را برای ترویج فرهنگ استاندارد سازی آسانسورها ضروری دانست و افزود:‌ در ۹ ماه گذشته ۶۵۰ گواهینامه ایمنی برای آسانسورهای استان صادر شده که افزایش این آمار نیازمند همکاری و تعامل بیشتری است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن