Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس است

کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس است

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی روند کاهشی داشته و طی بازرسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که تنها در ۵۷ درصد اماکن این مولفه رعایت شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، لیدا رفعتی اظهار داشت: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مدارس با ۳۸ درصد است همچنین میزان رعایت این مولفه در استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی، مراکز ورزشی، شهربازی و دیگر مراکز تفریحی زیر ۵۰ درصد است.

وی افزود: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهار هزار و ۶۰۰ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در سه هزار و ۷۲۳ واحد معادل ۸۱ درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت می شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۸۱ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که بیشترین میزان آن مربوط به فرودگاه، دانشگاه، استادیوم و سالن های سینما و تئاتر با ۱۰۰ درصد است.

رفعتی اظهار داشت: همچنین کمترین میزان استفاده از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا مربوط به کارگاه های و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو با ۶۲ درصد، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با ۶۵ درصد، رستوران ۶۶ درصد و پاساژها با ۷۳ درصد است.

وی گفت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی های صورت گرفته از چهار هزار و ۶۰۰ واحد مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان چهارهزار و ۱۳۵ واحد معادل ۹۰ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: وضعیت تزریق واکسن توسط خدمات دهندگان در اماکن عمومی نیز بررسی شد که طبق آخرین اطلاعات دریافتی ۹۴ درصد از آنها واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

رفعتی گفت: در یک هفته گذشته یک هزار و ۱۸ واحد متخلف به علت بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مرجع قضایی معرفی و ۸۲ واحد نیز پلمب شد./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن