Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پرداخت ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد در همدان

پرداخت ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد در همدان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از پرداخت ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد این استان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمزه عبدکوند اظهار کرد: این میزان تسهیلات اشتغال زایی در سال گذشته به ۳۸۴ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد سطح استان در مشاغلی چون مشاغل خانگی ،خدماتی و خود اشتغالی پرداخت شده که بیشترین این پرداختی‌ها مربوط به شهرستان اسدآباد بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات سال گذشته به بهبودیافتگان از اعتیاد ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد بوده است،افزود: در سال جدید نیز بهبودیافتگان از اعتیاد در حال معرفی و تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات هستند.

عبدکوند از افزایش دوبرابری سقف تسهیلات اشتغال زایی به بهبودیافتگان از اعتیاد در سال جاری خبر داد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی امسال به بهبود یافتگان از اعتیاد به ازای هر بهبود یافته از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به برخی مشوق‌ها برای کارآفرینان و کارفرمایان در جذب بهبودیافتگان از اعتیاد برای اشتغال، ادامه داد: در این رابطه در حال پیگیری هستیم که به نوعی در بحث هزینه‌های بیمه اشتغال به عنوان مشوق حمایت و کمک داشته‌ باشیم.

افزایش کمپ بانوان در استان توجیه ندارد

عبدکوند با اشاره به فعالیت ۱۵۵ کلینیک ترک اعتیاد، ۴۸ مرکز ترک‌اعتیاد خصوصی به عنوان‌ مرکز ماده ۱۵ و دو مرکز تبصره ۱۶ دولتی در سطح استان همدان، خاطر نشان کرد:در حال حاضر یک واحد کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان همدان دارای فعالیت بوده که این تعداد کفایت داشته و با توجه به پایین بودن میزان بانوان معتاد افزایش تعداد کمپ‌های بانوان در استان  توجیهی  ندارد.

عبدکوند با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۷۰ معتاد متجاهر در سطح استان شناسایی و جمع‌آوری شدند، خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین اولویت‌ها و راهبردهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  استان در سال جاری پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر بوده و به همین منظور پیگیریم تا بتوانیم از توان ظرفیت همه گروه‌ها برای اجتماعی کردن بحث مبارزه و مقابله با اعتیاد از جمله  ظرفیت گروه‌های مرجع ، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، گروهای جهادی، حوزه های علمیه خواهران و برادران استفاده کرده و مشارکت عمومی در این رابطه داشته باشیم.

وی حوزه درمان و کاهش آسیب را دومین اولویت و راهبرد امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دانست و یاد آور شد: به دنبال آن هستیم که این‌ حوزه به صورت یک بسته و پکیچ همه جانبه دیده شود و صرفا بحث درمانی نباشد و با این اقدام بتوانیم یک تغییر نگاه و رویکرد در بحث دارویی داشته و به صورت یک سیستم در این زمینه تلاش کنیم.

عبدکوند با بیان اینکه اولویت سوم در راهبردهای امسال این شورا در رابطه با پیشگیری از اعتیاد جذب مشارکت و استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه اعتیاد، درمان ،اشتغال ،صیانت و کارآفرینی است گفت: جریان سازی رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و استفاده از توان رسانه‌ها برای پوشش بحث ایجاد یک تنفر عمومی نسبت به اعتیاد و گفتمان سازی رسانه‌ای را نیز می توان به عنوان راهبرد چهارم در برنامه‌های امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دانست که در این رابطه تلاش می‌کنیم هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد در خانواده خود باشد.

وی در پایان افزود: مقابله با عرضه روان گردان‌ها نیز به عنوان دیگر راهبرد امسال به صورت هدفمند دنبال می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن