Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش قیمت دارو در همدان صحت ندارد

افزایش قیمت دارو در همدان صحت ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه دارو نداشتیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، قدرت‌الله رستمی اظهار داشت: افزایش قیمت کلی برای داروها وجود نداشته است اما ممکن است به صورت موردی یک یا دو قلم دارو به خاطر گرانی مواد اولیه، نسبت به سال گذشته اصلاح قیمت داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای هرگونه افزایش قیمت دارو، باید از وزارتخانه مجوز گرفته شود، تصریح کرد: داروخانه‌ها اجازه افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ارز 4 هزار و 200 تومانی دارو حذف نشده است، اظهار داشت: برای حذف آن باید ابتدا زیرساخت‌هایش فراهم شود.
رستمی با تاکید بر اینکه اگر زمانی ارز ترجیحی دارو حذف شود، پرداختی از جیب بیمار بیشتر‌ نمی‌شود، گفت: مابه‌التفاوت آن را سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌کنند‌.
وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو درباره عدم تطابق قیمت درج شده بر روی بسته‌بندی دارو با نرخی که از بیمار دریافت می‌شود، تصریح کرد: این قیمت‌ها در کارخانه‌ها بر روی بسته‌بندی درج می‌شود، بعضی مواقع ممکن است بسته‌بندی برای دو سال سفارش داده شده باشد اما در اواسط سال قیمت دارو گران شود، بنابراین داروی قیمت جدید در بسته‌بندی قدیمی به فروش می‌رسد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره اخذ حق فنی داروخانه‌ها نیز اظهار داشت: بر سر این موضوع، اختلافاتی بین وزارت بهداشت، نظام پزشکی و سایر مراجع وجود دارد اما فعلا گرفتن حق فنی منعی ندارد.
رستمی با تاکید بر اینکه وضعیت استان از نظر ذخایر دارویی خوب است و کمبودی احساس نمی‌شود، گفت: با این حال ممکن است به دلیل بروز مشکلات کشوری، به صورت مقطعی برخی داروها کمیاب شود.
وی درباره عرضه شیر خشک نیز اظهار داشت: بیش از 200 داروخانه در استان داریم که 80 مورد از آن‌ها به عنوان داروخانه منتخب، شیر خشک عرضه می‌کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه عرضه شیرخشک‌های متابولیک و رژیمی محدود است، گفت: البته مصرف کنندگان این نوع شیر خشک هم بسیار اندک هستند و مشکل کمبودی وجود ندارد.
رستمی افزود: مصرف کنندگان شیرخشک های رژیمی و متابولیک در سامانه‌ای ثبت می‌شوند و به موقع کالاهای خود را دریافت می‌کنند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن