Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان همدان به ۳۳ درصد کاهش یافت

میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان همدان به ۳۳ درصد کاهش یافت

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان دهنده استفاده ۳۳ درصدی افراد از ماسک در اماکن عمومی استان است و ۶۷ درصد مراجعه کنندگان به این اماکن ماسک نمی زنند.

به گزارش "همدان نیوز"، لیدا رفعتی افزود: هیچیک از مراجعه کنندگان به ورزشگاه، مراکز تفریحی، شهربازی و پایانه های مسافربری درون شهری از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به استخرهای شنا و پایانه های مسافربری برون شهری با ۱۳ درصد، تالارهای پذیرایی ۱۸ درصد و مراکز ورزشی با ۲۶ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روند کاهشی دارد به گونه ای که در نتیجه سه هزار و ۴۰۴ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی و خدماتی در یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی ۳۳ درصد ثبت شده است.

رفعتی افزود: سه هزار و ۴۰۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده است که در ۲ هزار و ۲۹۳ واحد معادل ۶۷ درصد بهداشت فردی رعایت شده است و ۸۵ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.

وی اظهار داشت: ۷۶۱ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند همچنین در این مدت ۴۹ واحد صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن