Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آغاز پویش حسینی «نذر خون» در استان همدان

آغاز پویش حسینی «نذر خون» در استان همدان

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: پویش «نذر خون» با آغاز ماه محرم در این استان آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، فاطمه یادگاری افزود: همه ساله همزمان با فرا رسیدن ماه محرم میزان اهدای خون افزایش می یابد و افراد در قالب «پویش» با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام می کنند.

وی بیان کرد: یکی از موارد مهم و مورد تاکید مرکز انتقال خون همواره اهدای خون در طول ماه و سال است و از عزاداران نیز درخواست می شود اهدای خون خود را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان اظهار داشت: با توجه به اپیدمی کرونا و گرم شدن هوا برای مدت کوتاهی میزان مراجعان به مراکز انتقال خون کاهش یافت اما با ورود به محرم دوباره شاهد استقبال از اهدای خون بودیم.

یادگاری ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا بر خلاف سال های گذشته در ماه محرم تیم های سیار به نقاط مختلف استان اعزام نمی شوند بلکه تنها دریافت خون در مراکز همدان و ملایر صورت می گیرد.

وی گفت: با توجه به وقوع سیلاب در برخی از نقاط کشور و کاهش میزان مراجعه کنندگان به مرکز اهدای خون در این استان ها، برای پیشگیری از کمبود فرآورده های خونی طبق دستور سازمان انتقال خون ، فراخوان داده شده است.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۳۴۹ نفر در چهار ماه سالجاری خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون در این استان ۲۶ درصد افزایش داشته است.

یادگاری افزود: هفت هزار و ۳۱۳ واحد خون توسط اهدا کنندگان مستمر و مابقی توسط افراد دارای سابقه و بار اولی اهدا شده است همچنین ۴۸۴ نفر از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن