Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بستری ۲۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های همدان

بستری ۲۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های همدان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شمار بیماران بستری مشکوک و قطعی کووید ۱۹ استان در حال حاضر ۲۶۷ نفر است که از این تعداد ۶۸ نفر در بخش آی.سی.یو بستری و ۱۸ نفر دارای وضعیت وخیم هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد مهدی مجذوبی روز شنبه در نشست اعضای ستاد مدیریت کرونا بیان کرد: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی کرونایی کشور، چهار شهرستان «رزن، درگزین، فامنین و نهاوند» در وضعیت قرمز، شهرستان های «کبودرآهنگ، ملایر، همدان و اسدآباد» در وضعیت نارنجی و  «بهار و تویسرکان» در وضعیت زرد هستند.

وی  اظهار داشت: شمار مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۸۰ نفر و به اورژانس بیمارستان ها یک هزار و ۴۹ نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: از مجموع سه هزار و ۴۲۹ فرد مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته، شبانه روزی و اورژانس بیمارستان های استان همدان ۷۰ نفر در بخش عادی و ۶ نفر در بخش آی سی یو بستری شدند.

مجذوبی با بیان اینکه تعداد موارد مرگ با تست پی.سی.آر مثبت در هفته گذشته هشت نفر بوده است گفت: شمار مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته در هفته گذشته ۱.۱ درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش داشته همچنین مراجعان به اورژانس بیمارستان ها در این مدت زمان ۲۰.۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: موارد بستری جدید بیمارستانی در هفته گذشته ۴۸۲ نفر بوده است که نسبت به هفته ماقبل ۱۶ نفر معادل ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۱۳ هزار و ۳۹۲ نفر، موارد مثبت بستری ۳۳ هزار و ۸۵۸ و بهبود یافتگان ۳۰ هزار و ۲۷۷ نفر و موارد مثبت فوتی سه هزار و ۳۵۸ نفر است.
مجذوبی ادامه داد: تاکنون سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۱۲ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳.۳ درصد، نوبت دوم ۸۵.۱ درصد و نوبت سوم ۴۷.۹ درصد است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان همدان نیز گفت: ۹۵ درصد از جمعیت این رده سنی نوبت اول و ۸۳.۴ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند ضمن اینکه ۲۶ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۳.۲ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۱۰۰ درصد مادران باردار در استان همدان نوبت اول واکسن کرونا و ۹۸.۲ درصد آنها نوبت دوم را نیز تزریق کرده اند ضمن اینکه در مجموع ۹۳.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان نوبت اول و ۸۳.۸ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن