Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بارش‌های پاییزی امسال همدان کمتر از نرمال است

بارش‌های پاییزی امسال همدان کمتر از نرمال است

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های بلندمدت، مقدار بارندگی در پاییز امسال کمتر از حد نرمال خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد حسن باقری شکیب با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی بلند مدت، بارش‌های پاییز امسال در حد کمتر از نرمال خواهد بود، اظهار داشت: اما بر اساس همین پیش‌بینی، در اواخر آذرماه و اوایل زمستان بارش‌های خوبی را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه صحت پیش‌بینی‌های بلندمدت به صورت 100 درصدی نیست، تصریح کرد: ممکن است با گذشت زمان، وضعیت نقشه‌ها تغییر کند.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از مهرماه امسال، سال زراعی جدید آغاز شده است، گفت: میزان بارندگی استان در سال زراعی پارسال نسبت به آمار بلند مدت 40 درصد کاهش داشته است.

باقری شکیب با اشاره به اینکه پارسال وضعیت بارندگی‌های استان خوب نبود و سال کم‌آبی را سپری کردیم، اظهار داشت: میانگین بارندگی‌ها در سال زراعی پارسال نسبت به سال گذشته‌اش، 10 درصد کاهش داشته است.

وی به وضعیت دمای استان در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: تا پایان هفته آسمان استان صاف و آفتابی است و پدیده خاصی نداریم.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه در صبح روز یکشنبه دمای استان 3 درجه خنکتر می‌شود، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته شهرستان بهار با حداقل دمای 5 درجه به عنوان خنکترین شهرستان استان و اسدآباد با حداکثر دمای 33 درجه، گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

باقری شکیب با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دمای شهرستان همدان بین 32 و 6 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است، گفت: برای هفته آینده حداقل دمای همدان به 3 درجه هم خواهد رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن