Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در استان همدان بازنشسته می‌شوند

روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در استان همدان بازنشسته می‌شوند

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در استان همدان بازنشسته می‌شوند، اذعان کرد: به ازای خروج هر نفر باید شش نفر جایگزین شوند که این اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش "همدان نیوز"، جواد جمور اظهار کرد: قانون تأمین اجتماعی مربوط به سال ۵۴ است که تغییراتی هم ایجاد شده اما اساس کار همانی است که در سال ۵۴ نوشته شده بود.

وی با تأکید بر اینکه خدمات سازمان تأمین اجتماعی وابسته به اجرای قوانین است، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که از بودجه دولت استفاده نمی‌کند بلکه از محل حق بیمه ها منابع خود را تأمین می‌کند.

جمور ادامه داد: یکی از دلایلی که سازمان تأمین اجتماعی به مشکل می‌خورد فراهم کردن مسیر سوءاستفاده برای کسانی که حقشان نیست، بوده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان یادآور شد: در استان همدان ۸۶ هزار حقوق بگیر وجود دارد که سازمان ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت پرداخت می‌کند.

وی اعلام کرد: در شش ماهه امسال ۶۷۱ میلیارد تومان مصارف به منابع سازمان تأمین اجتماعی استان همدان پیشی گرفته که علت اصلی آن همکاری ما با کارگاه‌های تولیدی است.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در استان همدان بازنشسته می‌شوند، ادامه داد: به ازای خروج هر نفر باید شش نفر جایگزین شوند که این اتفاق نمی‌افتد که این موضوع باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

جمور با اشاره به اینکه مطابق ماده ۳۶ قانون باید خدمات ارائه دهیم، اظهار کرد: هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و حتی اگر بدهی را دریافت نکنیم باز هم حقوق را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: قانون هم صراحتاً اعلام کرده است کارفرما وظیفه دارد حق بیمه به همراه ارائه لیست پرداخت کند اما اگر این کار را نکرد رافع تعهدات سازمان به بیمه شده نیست.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال ۶۷۱ میلیارد تومان مصارف به منابع سازمان تأمین اجتماعی استان همدان پیشی گرفته که علت اصلی آن همکاری ما با کارگاه‌های تولیدی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه‌ها تأمین می‌شود، افزود: اگر سرشکن استان‌های دیگر نباشد ما نمی‌توانیم حقوق را پرداخت کنیم که از ابتدای امسال قرار شده هر استانی منابع و مصارف را خودش مدیریت کند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان در پایان با بیان اینکه حتماً قوانین نیاز به بازبینی و تغییرات دارند، یادآور شد: لازمه تغییرات پالایش نظرات است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن