Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اختصاص یک هزار میلیارد ریال به استان‌های زاگرس نشین

اختصاص یک هزار میلیارد ریال به استان‌های زاگرس نشین

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان و دبیر منطقه پنج محیط زیست کشور گفت: یک هزار میلیارد ریال در سفرهای استانی رییس جمهور برای استان های زاگرس نشین اختصاص یافت که این میزان اعتبار در کنار اعتبارات سازمانی و بودجه های تملک و دارایی های استان می تواند آغاز تحولات زیربنایی در این منطقه مهم زیست محیطی باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، سیده مریم محمدی در نشست سراسری مدیران محیط زیست بیان کرد: همچنین جذب ۱۰۰ نیرو مورد نیاز ادارات محیط زیست منطقه پنج کشور مورد موافقت قرار گرفت که می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به منابع انسانی در این مناطق را نیز حل کند.

وی افزود: استان های زاگرس نشین امسال بیش از ١٢ هزار مورد پایش، نمونه برداری، آنالیز و سنجش از واحدهای صنعتی و خدماتی و کشاورزی را انجام داده اند.

دبیر منطقه پنج محیط زیست کشور اضافه کرد: این میزان پایش علاوه بر رفع معضلات آلودگی، طیف وسیعی از بازدارندگی ها را به همراه داشته است.

محمدی گفت: تشکیل بیش از ۲۰۰ کارگروه زیست محیطی و دریافت مصوبات مورد نیاز موجب پیاده سازی سیاست های زیست محیطی در استان های منطقه پنج شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۵ درصد از منطقه پهناور زاگرس از دنا در یاسوج تا کوه گرین در همدان و لرستان شامل مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش، مناطق شکار ممنوع، مناطق آزاد تحت پایش و رصد محیط‌بانان و کارشناسان ادارات کل این مناطق قرار گرفتند.

دبیر منطقه پنج محیط زیست کشور ادامه داد: در این راستا علاوه بر ثبت و ضبط تخلفات و مقابله با سودجویان و شکارچیان در مناطق چهارگانه، همچنین در این مناطق تاکنون ۲ نوبت سرشماری دقیق و منسجم با حضور محیط‌بانان استان های همجوار انجام شده که این مهم نیز از ابتکارات موفقی بود که در سال جاری از منطقه ۵ شروع شد.

محمدی افزود: بر اساس داده های حاصل از سرشماری و تجزیه و تحلیل آن برغم خشکسالی‌های بی‌سابقه و آسیب پذیری زاگرس در خصوص تخلفات شکار و صید اما تعداد وحوش این منطقه رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه به دنبال تخصیص اعتبار بی سیم به استانهای زاگرس نشین هستیم نیز گفت: زیرساخت ها و نرم افزار آن در استان‌های این منطقه در حال اجرا است که سیستم یکپارچه بیسیم دیجیتال به طور حتم مشکلات عمده در حوزه محیط بانان این مناطق را رفع می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: پایش و مانیتورینگ هوشمند مناطق با استفاده از دوربین های هوشمند ۲۴ساعته در استان های منطقه ۵ از جمله لرستان و همدان با قدرت و برنامه ریزی منسجمی در حال انجام است.

محمدی افزود: اجرای این طرح علاوه بر افزایش سطح حفاظت، افزایش اعتبار و امنیت یگان حفاظت محیط زیست در خطه مهم و با اهمیت زاگرس را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح آبرسانی به حیات وحش در تابستان سال جاری و پروژه علوفه رسانی در زمستان با وجود بارش های سنگین در منطقه زاگرس بدون هیچ وقفه‌ای با تلاش محیط‌بانان و ادارات شهرستانی انجام شد به گونه ای که در منطقه پنج محیط زیست کشور استرسی مبنی بر کمبود علوفه و آب برای وحوش نداشتیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن