Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی بازتاب سفر اینفانتینو به تهران

بازتاب سفر اینفانتینو به تهران

رییس فیفا بعد از سفر به ایران دو چالش اساسی و مهم را طبق گفته رسانه‌های معتبر و مهم جهان، پیش روی خود می‌بیند.

به گزارش "همدان نیوز"، جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در سفرش به ایران با رییس جمهور، دکتر حسن روحانی، وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون فوتبال ایران دیدار کرد.

رسانه‌های معتبر جهان از جمله دی ولت آلمان، بی بی سی، دیلی میل، گاردین و نیویورک تایمز با پوشش آن چه که در تهران اتفاق افتاد از تلاش اینفانتینو برای حل دو مساله بعد از ملاقات با سران ورزشی و مقامات عالی رتبه کشور ایران خبر دادند.

موضوع اصلی که با درخواست ایران روبرو بوده است، پرونده ایران و عربستان است که در یکی، دو سال گذشته با انفعال کنفدراسیون فوتبال آسیا به ادعای سعودی‌ها مبنی بر نبود امنیت در ایران و البته عدم رایزنی کافی از سوی سران فدراسیون فوتبال ایران بی نتیجه‌ بوده است و در حال‌ حاضر بالاترین مقام فوتبالی جهان با این چالش اساسی روبرو شده که پرونده بازی‌های ایران و عربستان و نمایندگان این دو کشور خیلی زود رفع شود تا به جای بازی در زمین بی طرف دو کشور بتوانند در خانه میزبان باشند.

دومین چالش این بار از سوی رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) مطرح شده است، بحث ورود خانواده‌ها به ورزشگاهاست. این بحثی است که از دوره قبل یعنی حضور سپ بلاتر مطرح شده و در آن نیز بر لزوم ورود خانواده‌ها و زنان به ورزشگاه‌های ایران تاکید شده است.

بلاتر از یک موضع تند استفاده کرد و عنوان کرد که این وضع نباید ادامه‌ داشته باشد اما در حال‌ حاضر جیانی اینفانتینو برای مذاکره و تغییر وضعیت با دیپلماسی دیگر وارد گفت‌وگو با سران ورزش ایران شده است.

اینفانتینو در ویدئویی که در تلویزیون فیفا منتشر شده نیز تاکید دارد که با مذاکره این موضوع قابل حل است و ابراز امیدواری کرده است که به زودی این مهم حل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن