Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی هرگونه صدور برون‌مرزی بدون مجوز ممنوع است

هرگونه صدور برون‌مرزی بدون مجوز ممنوع است

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: هرگونه برنامه صعود به ارتفاعات خارج از کشور بدون مجوز رسمی ممنوع است و مسوولیت آن برعهده فرد یا گروه اعزامی خواهد بود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا گوهری اظهار داشت: عزیمت به مناطق کوهستان خارج از کشور با هدف صعودهای کوهنوردی نیاز به مجوز قانونی و معرفی نامه رسمی دارد و از این رو گروه‌ها کوهنوردی باید نسبت به موافقت‌های لازم اقدام کنند.
وی بیان کرد: در روزهای اخیر نیز ارمنستان ممنوعیت هرگونه صعود غیرقانونی با مناطق کوهستانی این کشور را ابلاغ کرده و ما نیز نامه ارسالی که به تایید فدراسیون کوهنوردی نیز هست را به گروه‌ها و باشگاه‌های کوهنوردی همدان منعکس کرده‌ایم.
گوهری خاطرنشان کرد: براین اساس هرگونه صعود باید با اخذ مجوز قانونی و نیز معرفی نام قله، زمان حرکت، تعداد افراد گروه، مسیر حرکت و تعداد روزهای برنامه باشد تا کشور مقصد هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه صعودهای داخلی گروه‌های کوهنوردی نیز باید با این شیوه هدایت شود، افزود: زمانیکه هیات‌های کوهنوردی استان‌ها از صعودهای گروهی و فردی افراد غیربومی اطلاع داشته باشند، هماهنگی‌ها برای روان‌سازی مراحل صعود به مراتب بهتر انجام خواهد شد.
گوهری وضعیت صعود در ارتفاعات همدان را مساعد دانست و گفت: از کوهنوردان خواسته‌ایم تا بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا از صعود اجتناب کنند.
وی افزود: با این حال امروز و فردا بازهم شاهد صعود کوهنوردان به ارتفاعات استان هستیم و درخواست ما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن