Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری همدان در میان ۵ شهر گردشگری ایران

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور تأکید کرد:
همدان در میان ۵ شهر گردشگری ایران

معاون سازمان میراث فرهنگی با اعلام اینکه همدان جزو ۵ شهر گردشگری ایران است گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری در اولویت مدیران استان همدان قرار گیرد.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید شیرکوند ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان اظهار داشت: مشکل خاصی در پذیرایی از مسافران نوروزی در استان همدان مشاهده نشده و خوشبختانه مسئولان استان عملکرد خوبی تاکنون داشته‌اند.

وی با بیان اینکه استان همدان برای طی روال عادی در حوزه گردشگری عملکرد مناسبی دارد ولی برای رسیدن به تحول در حوزه گردشگری باید به طور ویژه کار کند، افزود: روند گردشگری همدان در مقایسه با 20 سال گذشته روند رو به رشد و قابل رضایتی بوده است اما اگر به دنبال استفاده از اقتصاد گردشگری هستیم باید روند حرکت همدان شتاب فوق‌العاده‌ای بگیرد.

شیرکوند با اعلام اینکه نقطه ایده‌آل گردشگری همدان با نقطه فعلی فاصله بسیاری دارد که با گامهای معمولی نمی‌توان به این جایگاه واقعی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین رسید، تصریح کرد: همدان هنوز به جایگاه واقعی خود رد حوزه گردشگری نرسیده است که پایین بودن تعداد هتلهای چهار و پنج ستاره گویای این ادعاست.

وی با بیان اینکه سفر با گردشگری تفاوت داشته و باید بین این دو تفاوت قائل شد، گفت: گردشگری سبب تحول اقتصادی و کسب درآمد ارزی می‌شود در صورتی که مبحث سفر این پیامدها را نمی‌تواند در پی داشته باشد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه همدان در داشتن برخی از نمادهای گردشگری با کاستی مواجه است، عنوان کرد: حوزه گردشگری ضریب فزاینده خود را پیدا نکرده است و هنوز تحول واقعی در حوزه گردشگری مشاهده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جهش در حوزه گردشگری با اقدامات فعلی امکان‌پذیر نیست، گفت: اگر همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین یا کریدور غرب کشور است باید نهضتی را در این شهر ایجاد شود تا ماندگاری افراد در همدان را به بیش از دو روز افزایش دهد.

شیرکوند با اشاره به اینکه بستر سرمایه‌گذاری در همدان تسهیل شود، عنوان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که بخش خصوصی در دو یا سه ماه عملیات اجرایی خود را آغاز کند و در این مسیر مانعی نیز نداشته باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه مراحل آغاز فعالیت، هزینه‌ها و زمان سرمایه‌گذاری در ایران طولانی است که اگر زمان آن کاهش یابد بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کشور و به تبع آن استان همدان خواهند بود.

معاون سازمان میراث فرهنگی با اعلام اینکه همدان استعدادهای طبیعی بسیاری دارد که باید از این وضعیت بهترین بهره‌برداری را داشت، عنوان کرد: براساس مطالعات انجام شده در سازمان میراث فرهنگی، همدان یکی از مزیتهای جدی سرمایه‌گذاری نسبت به مابقی شهرهای کشور است و همین امر سبب شده تا همدان در بین پنج شهر گردشگری ایران قرار گیرد.

وی بر ارائه و اعلام آمار دقیق از سوی ستادهای اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و گفت: دقیق نبودن آمارها یکی از مشکلات کشور محسوب می‌شود و تولید آمار بدون دانستن هدف تهیه آمار سبب ایجاد مشکل در برنامه‌ریزیها شده است.

شیرکوند با بیان اینکه در موقعیتی نیستیم که تاکید بر اِشغال هتلها باشد، گفت: اِشغال هتلها از اهمیت بالایی برخوردار است ولی از طرفی اسکان آموزش و پرورش نیز باید مورد توجه قرار گیرد چراکه همه نمی‌توانند در هتلهای پنج ستاره اسکان پیدا کنند، به همین خاطر باید اسکان شهرداری و آموزش و پرورش را با هم داشته باشیم.

وی نصب چادر در میادین و پارکهای شهرهای ایران بویژه همدان را بسیار ناپسند دانست و گفت: نصب چادر منظر شهری را دچار اختلال و اغتشاش می‌کند که باید تدبیر مناسبی در این زمینه از سوی مدیران شهرداری صورت گیرد.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن