Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری غار عليصدر از بخش خصوصي پس گرفته شد

غار عليصدر از بخش خصوصي پس گرفته شد

دادستان ديوان محاسبات کشور از پس گرفته شدن غار عليصدر و 214 هکتار از اراضي اطراف آن از بخش خصوصي خبرداد.

به گزارش "همدان نیوز"، فياض شجاعي گفت: غار عليصدر همدان از آثار ملي ثبت شده و منحصر به فرد در کشور و حتي در دنياست که اخيرا متوجه شديم طبق تصميمات مسئولان اين استان به طور غيرقانوني به شرکتي سياحتي با نام عليصدر واگذار شده است.

وي افزود: اين شرکت، خصوصي است و حتي شماري از مديران دولتي نيز در آن مسئوليت دارند.

شجاعي گفت: با ورود ديوان محاسبات استان با هماهنگي ديوان محاسبات کشور کارگروهي براي بررسي اين واگذاري تشکيل شد که پس از بررسي ها ايراد ديوان محاسبات وارد شناخته و اين واگذاري لغو شد.

دادستان ديوان محاسبات افزود: البته بهره برداري از اين غار قابل اجاره دادن است و در قالب مقررات مي توان آن را اجاره داد اما در بررسي ها مشخص شد حتي اجاره بهاي سالانه آن را فقط 700 هزار تومان تعيين کرده بودند درحاليکه درآمد اين شرکت خصوصي از محل فروش بليت ديدن اين غار سالانه 19 ميليارد تومان است.

وي گفت: بررسي اين تخلف نيز در دستورکار قرار دارد اما آنچه مهم است با ورود ديوان محاسبات از واگذاري اين غار و 214 هکتار از زمين هاي اطراف آن پيشگيري شد.

شجاعي افزود: قرار بود غار عليصدر به عنوان اثري جهاني در سازمان فرهنگي ملل متحد "يونسکو" به ثبت برسد اما چون در مقطع کوتاهي که اين غار به بخش خصوصي واگذار شده بود دهانه آن را دستکاري کرده بودند يونسکو از ثبت آن به عنوان ميراث جهاني خودداري کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن