Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری خبرنگاران تپش قلب گردشگری همدان را تند می‌کنند!

خبرنگاران تپش قلب گردشگری همدان را تند می‌کنند!

ششمین نشست صمیمانه جمعی از خبرنگاران و اهالی قلم همدان در دهکده توریستی، فرهنگی و ورزشی گنجنامه همدان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز"، شدت گرفتن تپش قلب گردشگری همدان با سرانگشتان خبرنگاران و تأثیر چرخش قلمشان بر چرخ گردشگری، پر شدن تخت هتل‌ها و شلوغ شدن جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن از جمله سخنانی بود که در این نشست از سوی رئیس شورای اسلامی شهر همدان و مدیرعامل دهکده توریستی، فرهنگی و ورزشی به میان آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه خبرنگاران اگر با یک تیتر، نظام را به چالش بکشانند آسیب بزرگی را به جامعه خواهند زد، گفت: بدون شک خبرنگاران در توسعه شهر تأثیر بسیاری دارند؛ بنابراین بهتر است شهر را از جهات مختلف به گونه‌ای معرفی کنند که همدان در جذب گردشگر از رقبا جا نماند.

رضا میرزایی با تأکید بر حرفه‌ای‌گری اهالی رسانه در ایفای نقش خود، خاطرنشان کرد: متأسفانه خبرنگاران با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند که در شورای شهر بارها همکاری با اهالی قلم در بخش زمینه تغییر کاربری، ایجاد تعاون مسکن، دریافت مجوز نیم بها یا رایگان و دریافت وام مسکن مورد تأکید قرار گرفته و تمام تلاش ما این است که بخش کوچکی از این مسائل برطرف شود.

مدیر عامل دهکده توریستی، فرهنگی و ورزشی گنجنامه همدان نیز از تاریخچه این دهکده سخن گفت و افزود: دهکده گنجنامه در طول 16 سال، خدمات گردشگری را به هموطنان و گردشگران خارجی ارائه می دهد.

سعید ترابیان 40 درصد از سهام دهکده را دولتی دانست و گفت: تلاش من به عنوان متولی امر این بوده که کاری کنم هر همدانی به مجموعه دهکده گنجنامه افتخار کند.

او  با تأکید بر اهمیت قدرت رسانه ای اظهار داشت: در مواردی رسانه با پرداختن به حواشی از مباحث اصلی جا می ماند که متأسفانه دهکده گنجنامه نیز از ابتدای فعالیت خود با برخی کم لطفی‌ها از سوی رسانه مواجه شده است.

ترابیان ادامه داد: در برخی مواقع اخبار منفی به راحتی منتشر می شود اما در خصوص اخبار مثبت، چنین روندی را شاهد نیستیم.

مدیر عامل دهکده گنجنامه همدان با بیان اینکه خبرنگاران در ایجاد هیجان و شور و نشاط و همچنین جذب گردشگر، نقش قابل توجهی دارند، تأکید کرد: رسانه های می توانند با انتشار خبرهای خوب و اثرگذار برای مردم شادی‌آفرین باشند.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که در برخی کشورها، تخت های هتل ها از تخت های بیمارستان ها بیشترند.

ترابیان با پرداختن به این سوال که «تا کنون برای شاد کردن مردم چه کاری انجام داده ایم؟»، اظهار داشت: دوران جوانی ما در زمان جنگ سپری شد اما امروز جوانان تمام زمان خود را صرف پیاده روی در خیابانها می کنند و جایی برای تخلیه هیجانات خود ندارند.

او با تأکید بر اینکه گردشگری تنها راه توسعه همدان هستند، خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور شاید از بخش کشاورزی و صنعت، چیزی نماند و تنها راه برای رسیدن به توسعه اقتصادی گردشگری باشد؛ بنابراین باید بیش از پیش، گردشگری را مورد توجه قرار داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن