Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری میزبانی همدان از سفرای کشور‌های آسیایی مقیم تهران

شهریور ماه انجام می‌شود؛
میزبانی همدان از سفرای کشور‌های آسیایی مقیم تهران

استاندار همدان گفت: استان همدان پایتخت گردشکری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است، لذا در شهریورماه میزبان سفرای کشور‌های آسیایی مقیم تهران خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد ناصر نیکبخت اظهار داشت: ۲۱ تیرماه نشستی با حضور ۴۸ نفر از سفرا، مسئولان کشوری و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران در همدان برگزار کردیم. این نشست مقدمه‌ای برای اجلاس اصلی در شهریورماه است.

وی ادامه داد: استان همدان پایتخت گردشکری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است، لذا در شهریورماه میزبان سفرای کشور‌های آسیایی مقیم تهران خواهد بود.

نیکبخت یادآور شد: مراسم بین المللی بسیاری برای شناسایی طرفیت‌های تاریخی و گردشگری این استان صورت می‌گیرد. ۳۵ کشور آسیایی به همدان می‌آیند تا درباره گردشگری و سرمایه گذاری روی این مهم بحث و بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

استاندار همدان  با بیان اینکه همدان در تمام زمینه‌ها آماده همکاری و جذب سرمایه گذار است، اضافه کرد: همدان استان امنی است و سرمایه گذاران می‌توانند بدون دغدغه در این استان سرمایه گذاری کنند.

نیکبخت ادامه داد: همدان در عرصه‌های کشاورزی، سفال، سرامیک، نیروگاه خورشیدی، گردشگری، معادن، علمی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی و ورزشی و تفریحی آماده همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی کشور‌های دوست است.

وی با بیان اینکه دو هزار مگاوات برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان همدان مطالعه و فراهم شده است، افزود: ۲۰۰ مگاوات آن با سرمایه گذار خارجی به بهره برداری رسیده است.

استاندار همدان به شهر جهانی لالجین و شهر ملی مبل و منبت در استان همدان اشاره کرد و گفت: وجود تپه هگمتانه، کتیبه‌های گنجنامه، تپه نوشیجان و در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان همدان، ظرفیتی است که بعید می‌دانم در هیچ کجای دنیا این همه شاخصه از آب و هوا و جاذبه‌های تاریخی و مشاهیر را در خود جای داده باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن