Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری همدان آماده پذیرایی از گردشگران رویداد همدان ۲۰۱۸

همدان آماده پذیرایی از گردشگران رویداد همدان ۲۰۱۸

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در همدان، گفت: حدد ۲۳ هتل در این استان ساخته شده و فرودگاه بین المللی هدان نیز آماده است.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته درباره وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در همدان و آمادگی این استان برای رویداد "همدان 2018"، گفت: زیرساخت‌های گردشگری پس از 40 سال درحال حاضر در همدان ایجاد شده است؛ فرودگاه بین‌المللی این استان با تخصیص 60 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است و در این فرودگاه بزرگترین برج مراقبت کشور نصب شده و می‌تواند در سطح بین‌المللی به ارائه خدمات بپردازد.

اتوبان‌ها و آزادراه‌های همدان آماده سرویس‌دهی به گردشگران است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اتوبان‌ها و آزادراه‌های همدان آماده سرویس‌دهی به گردشگران است، خطوط راه آهن به استان همدان رسیده و با  وجود تحریم‌ها قابل استفاده است و می‌توان ادعا کرد تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری رویداد "همدان 2018" و اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی به میزبانی پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در استان همدان ایجاد شده است.

بالای 30 هتل برای اسکان گردشگران در استان همدان ساخته شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس  با اشاره به وضعیت هتل‌ها در استان همدان، عنوان کرد: حدود 13 هتل در مدت کوتاهی در این استان ساخته شده است و 10 هتل در دست احداث است و از آنجایی که هتل‌هایی نیز از گذشته ساخته شده بود  بیش از 30 هتل برای اسکان گردشگران ساخته شده است.

یک هزار و 800 جاذبه توریستی  در همدان وجود دارد

وی بیان کرد: همدان با یک هزار و 800 جاذبه توریستی برای نخستین بار در سطح بین‌المللی مطرح می‌شود؛ اگرچه هر استانی ویژگی خاص خود را دارد اما همدان در کشور نظیر ندارد زیرا این استان 500 سال امپراتوری داشته و 7 هزار سال قدمت دارد که این قدمت خود نشاندهنده جاذبه‌های توریستی بسیار است.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان همدان، اظهار کرد: هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، غار علیصدر، دهکده تفریحی گردشگری گنج‌نامه، آرامگاه باباطاهرعریان و گنبد علویان ازجمله بخشی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران، در غرب کشور قرار گرفته است.

با جذب گردشگر اشتغال پایدار و در نتیجه درآمد پایدار ایجاد می شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران با رویداد همدان 2018 توسط همدان در سطح بین‌المللی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: در این استان تبلیغات مناسبی برای جذب گردشگر در حال انجام است و می‌توان اثرات این تبلیغات را به راحتی احساس کرد زیرا تعداد گردشگران خارجی روز به روز در حال افزایش است؛ با جذب گردشگر اشتغال پایدار و در نتیجه درآمد پایدار ایجاد می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن