Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ساخت برج‌های دو قلو کنار عمارت تاریخی استان همدان متوقف شد

ساخت برج‌های دو قلو کنار عمارت تاریخی استان همدان متوقف شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از متوقف شدن ساخت برج‌های مسکونی دو قلو در جوار عمارت تاریخی واقع در استان همدان در پی اعتراض دوستداران آثار تاریخی و ثابت شدن تاریخی بودن این عمارت خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، پرویز فتاح با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) کار غیرقانونی انجام نداده و برای حفظ میراث تاریخی و باستانی اهمیت بسیاری قائل است، گفت: تمام مجوزها برای ساخت این دو برج مسکونی که قرار است به نفع محرومین ساخته شود را مسئولان شهری استان همدان به کمیته داده بودند اما با این وجود ساخت این برج‌ها متوقف شده و حاضر به دریافت زمین معوق هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه حفظ میراث تاریخی بر هر مسئله‌ای دیگری ارجحیت دارد و آسیب رساندن به آن‌ها اقدامی خلاف قانون است اما نمی‌توان هر خانه و عمارتی که از زمان پهلوی باقی مانده را تاریخی نامید، افزود: حفظ تاریخ این سرزمین باید در اولویت بسیاری از امور قرار گیرد و کمیته امداد نیز به این مسئله واقف است.

براساس آن‌چه که در پرونده ثبتی عمارت آمریکایی‌ها که ۲۷ آبان۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، این خانه در زمان جنگ جهانی دوم محل استقرار سربازان بوده و به دست آن‌ها بنا شده است. به همین دلیل این بنا به نام خانه آمریکایی‌ها معروف است. این بنا در سال ۱۳۸۰ مورد بررسی و مستندسازی قرار گرفت.

این بنا که در اوایل دوره پهلوی احداث شده، در دو طبقه و با سقفی شیروانی و دارای ستون‌هایی در چهار طرف، نمای هر طبقه است و یکی از خانه باغ‌های زیبای همدان محسوب می‌شود. سر در ورودی آن با سنگ‌های گرانیت و آجرهایی با رنگ قرمزِ پوشیده شده، تزئین شده و پوشش‌ آن تیرچوبی و در داخل قسمت ساختمان لمبه کوبی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن