Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری کشف هزار و 447 شیء تاریخی قاچاق در همدان

کشف هزار و 447 شیء تاریخی قاچاق در همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: طی ۲ سال اخیر بیش از یک هزار و ۴۴۷ شیء تاریخی قاچاق که ۲۳۳ قلم آن اشیای عتیقه اصل بوده از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی اظهار داشت: حافظان میراث فرهنگی استان همدان در سال‌های ۹۶و ۹۷ موفق رتبه برتر کشور را از آن خود کردند.

سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی ادامه داد: طی این دو سال ۲۷۴ نفر از حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان اشیا تاریخی دستگیر و بیش از یک هزار و ۴۴۷ شیء قاچاق که ۲۳۳ قلم آن اشیا عتیقه اصل بوده است به همراه ۴۳ فلز یاب از آنان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: با رصد فضای مجازی ۱۰۸ سایت و صفحه و کانال متخلف در حوزه تبلیغ غیر مجاز فلزیاب، آموزش گنج یابی و کارشناسان اشیا عتیقه شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.

حاجی عزیزی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۶۰ تن از دوست داران میراث نیاکان عضو انجمن‌های میراث فرهنگی بوده و در کنار نیروی انتظامی و بسیج مردم، همکاری خوبی را با نیروهای یگان دارند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: کشف ۷ قبضه سلاح خودکار و کمری همراه مقادیری مهمات و نارنجک جنگی و برگزاری جلسه تعامل و همکاری با دهیاران و شوراهای اسلامی و بخشداران شهرستان‌ها از دیگر فعالیت‌های این یگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: یکی از اصلی ترین کارهای میراث فرهنگی حفظ مواریث است که بخش عمده‌ای از این کار بر دوش میراث بانان قرار دارد.

علی مالمیر گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام پذیرفته شاهد رشد و پیشرفت فعالیت‌های یگان طی دو سال گذشته بوده‌ایم و در مواجهه با حفاران غیرمجاز بهترین عملکرد را یگان همدان داشته است./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن