Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری یونسکو سرزمین راه ابریشم را به دنیا معرفی می کند/ همدان گوهر ناشناخته راه ابریشم است

یونسکو سرزمین راه ابریشم را به دنیا معرفی می کند/ همدان گوهر ناشناخته راه ابریشم است

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو گفت: یونسکو با برگزاری اجلاس ها و همایش های بزرگ سعی خواهد کرد که سرزمین راه ابریشم را به دنیا معرفی کند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حجت اله ایوبی در آیین افتتاحیه اجلاس راه جهانی ابریشم در همدان با بین اینکه این شهر شناسنامه ایران است، اظهار داشت: محفل راه ابریشم تنها محفلی است که افراد برای یک راه دور هم جمع می کند.

وی با اشاره به اینکه ملت های ساکن در راه ابریشم ملت های ویژه ای هستند، یادآور شد: آنچه که از آنها به عنوان میراث باقی مانده نشان می دهد که درون مردمان این سرزمین ها پر از شادی، طرب و بهجت است.

ایوبی همچنین تصریح کرد: مردم ان این سرزمین ها مردم علم، دانایی و دانش هستند و سخن در سرزمین راه ابریشم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه راه ابریشم تنها تمدنی است که هنر خوشنویسی دارد، گفت: ایران سرزمین علم و دانایی است و هزار سال پیش که سرزمین های غرب با زور و بازو قهرمان شهرها بودند در ایران فردوسی ندای "توانا بود هرکه دانا بود" سر داد و این نشان می دهد که کسانی مقتدرند که می دانند.

ایوبی با اشاره به اینکه مردم سرزمین راه ابریشم هزار سال است که با واژه اخلاق و احترام آشنا هستند، اظهار داشت: مدینه فاضله ملت های راه ابریشم این است که حاکمانش عدالت گستر و با اخلاق باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عشق به هنر از دیگر ویژگی های سرزمین راه ابریشم است و موسیقی بیش از چهار هزار سال سابقه دارد و بسیاری از سازها و آوازها در دنیا در این سرزمین ریشه دارد.

دبیر کل کمیسیون ملی سازمان یونسکو گفت: ما جزء نوادر ملت هایی هستیم که شعر و ادب در زبانمان جاری است و پس باید گفت که امروز زنده کردن راه ابریشم زیارت اهل قبور نیست بلکه راه حلی برای جهان امروز محسوب می شود چراکه جهان امروز به اخلاق، ادب و هنر سرزمین راه ابریشم نیازمند است.

حجت اله ایوبی تأکید کرد: ما اجلاس ها و همایش های بزرگ را برگزار خواهیم کرد تا این سرزمین را به دنیا معرفی کنیم و همدان به عنوان گوهر ناشناخته راه ابریشم شناخته شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن