Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری تمامی کارتن به دست های همدان از سطح شهر جمع آوری شدند

تمامی کارتن به دست های همدان از سطح شهر جمع آوری شدند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در زمینه برخورد با کارتن به دستها هیچ مسئولیتی متوجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست؛ با این وجود تمام این افراد از سطح شهر همدان جمع آوری شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، علی خاکسار افزود: یکی از وظایف و رسالت های ادارات کل میراث فرهنگی استانها،  نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری است و این امر در آئین نامه ایجاد، اصلاح، درجه بندی، نرخگذاری و نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری تشریح شده است.

وی اظهار کرد: در صورت مشاهده قصور یا تقصیر در این اداره کل، تاسیسات گردشگری و یا هرگونه نارسایی و تخلف از مفاد آئین نامه، واحد متخلف به تذکر کتبی، اخطار کتبی، کاهش درجه، تعلیق مجوز بهره برداری و در نهایت لغو پروانه بهره برداری محکوم می شود. 

خاکسار ادامه داد: در ماده 23 فصل هفتم آئین نامه نیز قانون، نیروی انتظامی را مکلف کرده است که به تقاضای سازمان، از فعالیت تاسیسات متخلف و تاسیسات غیر مجازی که به اسکان و پذیرایی میهمانان و مسافران مبادرت می کنند، جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری با پدیده ای بنام کارتن بدست مواجه هستیم، یادآور شد: در سالهای اخیر به اذعان تمام مسئولین امر به ویژه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، خلاء قانونی سبب عدم توفیق در برخورد و جمع آوری آنها از میادین شهر و مبادی ورودی شده و این درحالی است که در ماه های اخیر که بحران شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن سلامتی شهروندان مطرح شد با هماهنگی و دستور قضایی و هماهنگی نیروهای انتظامی شاهد جمع آوری تمامی کارتن بدستها از نقاط مختلف و علائم تبلیغی آنها مبنی بر اسکان مسافر بودیم.

وی اذعان کرد: این امر نشان داد که همیشه این ظرفیت و این توان برخورد وجود داشته و دارد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان تنها متولی گردشگری وظیفه ساماندهی و نظارت بر تاسیسات گردشگری و برخورد با متخلفین مجاز و غیر مجاز فعال در زمینه  گردشگری را به عهده داشته و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

خاکسار همچنین تصریح کرد: بیش از 400 بازرسی در ایام نوروز سالجاری از خانه مسافرهای مجاز و غیر مجاز انجام شد و  نزدیک به 200 اخطار مبنی بر عدم فعالیت صادر و 10 باب خانه مسافر متخلف با همکاری نیروهای انتظامی همدان پلمپ شد.

وی درپایان یادآور شد: در امر جمع آوری کارتن بدستها نیز کما فی السابق به همکاری و هماهنگی خود با دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی متعهد و پابند خواهد بود، هرچند به لحاظ قانونی در زمینه برخورد با کارتن بدستها هیچ مسئولیتی متوجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن