Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری آغاز فعالیت غار علیصدر و دهکده گنجنامه

آغاز فعالیت غار علیصدر و دهکده گنجنامه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان همدان گفت: با مصوبه ستاد ملی مقابل با کرونا، شرکت سیاحتی علیصدر و مجموعه تله کابین گنجنامه فعالیت خود را همزمان با تعطیلات عید فطر آغاز می‌کنند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی استان همدان، علی خاکسار افزود: در روزهای آغاز شیوع بیماری کرونا، مجموعه های گردشگری غار علیصدر و تله کابین گنجنامه، به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری، بصورت داوطلبانه درخواست تعطیلی مجموعه ها را داشتند و ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا نیز با ابلاغ مصوبه ای فعالیت مراکز گردشگری، پارک ها و بوستانها را ممنوع و شهروندان و مسافران را از حضور در این مجموعه ها منع کرد.

معاون گردشگری همدان گفت: با توجه به برطرف شدن محدودیتهای تردد بین استانی و آغاز سفرهای هموطنان، کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی و مذهبی ذیل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، دستور العمل بهداشتی شماره 3 با عنوان «سفر+ سلامتی» را صادر کرد و مقرر شد در صورت سفر هموطنان به مقاصد گردشگری، تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکلهایی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران آمادگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این پروتکلها در تمامی تاسیسات گردشگری ابلاغ و توسط کارشناسان گردشگری و دیگر مراجع مرتبط رصد می شود، خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه ستاد مقابله  با کرونا استان همدان بازگشایی و ارائه خدمات مجموعه های غارعلیصدر و تله کابین گنجنامه با تاکید بر رعایت تمامی دستور العملها و پروتکلهای ابلاغی تصویب شد.

خاکسار گفت: این دو مجموعه  از روزهای آتی مصادف با تعطیلات عید سعید فطر مجاز به فعالیت  و ارائه خدمات به گردشگران و هموطنان علاقمند سفربه استان تاریخی همدان هستند و توصیه و تاکید ما به هموطنان، احتیاط و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در بازدید از جاذبه‌های تاریخی فوق الذکر است.

وی ادامه داد: قطعا مدیران و بهره برداران این مجموعه ها با آگاهی از دغدغه های شهروندان، شرایط و بستر لازم را با رعایت کامل نکات بهداشتی برای بازدید ایمن و خاطره انگیز برای مسافران و گردشگران فراهم خواهند کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن