Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری اعطای وام ۹۰ میلیاردی کرونا به تاسیسات گردشگری

اعطای وام ۹۰ میلیاردی کرونا به تاسیسات گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی همدان با بیان این که اعطاي تسهيلات وام  به تاسيسات آسيب ديده از كرونا درهمدان آغاز شد، از اعطای 90میلیارد تسهیلات کرونایی به تاسیسات گردشگری همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی خاکسار در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به تبع مشکلات بعد ازآن که منجر به تعطیلی کلیه تاسیسات گردشگری شد، بسیاری از واحدها دچار مشکل بیکاری و رکود مالی درسطح کشور و بالطبع همدان شدند.
وی بدر این راستا تشریح کرد: پیرو تلاش ها و اقدامات به عمل آمده، تفاهم نامه همکاری های دوجانبه میان معاونت گردشگری وزارت متبوع و معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور برخورداری و بهره مند نمودن کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا (غیر بیمه ای) در حوزه های تخصصی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی طبق مفاد سند یادشده و محوریت برخورداری راهنمایان تور، بوم گردی ها، مراکز و موسسات آموزشی گردشگری و حوزه های صنایع دستی و موزه های خصوصی مجوزهای صادره از سوی وزارت متبوع ملاک عمل قرار گرفت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی همدان تصریح کرد: در این رابطه با هماهنگی های لازم برای اعطای تسهیلات و معرفی به بانک تاکنون ۴۴ واحد تاسیسات شامل  هتل، اقامتگاه و راهنمایان تور با ۵۷۲ نفر شاغلین گردشگری با برآورد هزینه ۹۰ میلیارد ریال جهت دریافت وام به بانک معرفی شده اند.
ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در همدان در دستور کار
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان در ادامه، از استقبال متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان همدان خبر‌داد و گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف‌گردشگری در راستای اسکان گردشگران و حمایت از جوامع‌روستایی و اشتغال‌زایی برای اهالی روستا افتتاح و مورد استقبال و بهره‌برداری گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌‌گیرد.
خاکسار خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تعداد ۲۵ پرونده متقاضیان اقامتگاه بوم‌گردی در دست پیگیری و بررسی است که دو اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای سایان و سوزن شهرستان رزن مورد بازرسی و بررسی اولیه قرارگرفت،که بعد از طی مراحل قانونی و تایید مجوز صادر و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن