Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری اشتغال نزدیک به سه هزار همدانی در صنایع دستی

اشتغال نزدیک به سه هزار همدانی در صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: طبق سامانه ملی رصد ۲ هزار و ۷۸۷ نفر سال گذشته در رشته های صنایع‌دستی این استان مشغول به کار شدند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی مالمیر افزود: این تعداد شاغل در قالب ۸۳۵ کارگاه در رشته‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، چرم، صنایع‌چوب، گلدوزی، مروار مشغول به فعالیت شده‌اند.
وی عنوان کرد: آموزش‌دیدگان شاغلان صنایع‌دستی طی سال گذشته، در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی بالغ بر ۷۱۳ نفربوده‌اند که آموزش‌های صنایع‌دستی را در رشته‌های مختلف و در سطح شهرستان‌های استان آموزش دیده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان از اختصاص اعتبار ۱.۴میلیارد ریالی به آموزش و ترویج صنایع‌دستی استان همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی در زمینه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش صنایع دستی کارگاه‌های آموزشی ویژه ای برگزار شده است.
مالمیر با بیان اینکه تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی، روستایی، کرونا و بلاعوض به هنرمندان در سال گذشته اعطا شده است افزود: تسهیلات در بخش مشاغل‌خانگی ۶۴ میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال، در بخش کرونا ۱۴۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال، وام روستایی ۳۷۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال و وام بلاعوض ۲.۱میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی صادرات رسمی و غیررسمی صنایع‌دستی استان همدان در سال گذشته را ۳۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: اغلب محصولات صادراتی همدان را سفال و سرامیک لالجین تشکیل داده و مقدار اندکی را نیز زیورآلات سنتی و مبل و منبت ملایر شامل شده است.
مالمیر ادامه داد: در سال‌گذشته هزار و ۶۶۴ مورد صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی و سه هزار و ۳۱۸ مورد پروانه تولیدکارگاهی در استان همدان صادر و تمدید شد.
او صدور و تمدید ۴۵ مورد کارت‌شناسایی، ۱۴ مورد صدور و تمدید جواز تاسیس و ۴۷۰ مورد صدور و تمدید مجوز مشاغل‌خانگی را از دیگر فعالیت‌های معاونت صنایع‌دستی استان در سال گذشته اعلام کرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن