Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری برپایی بازارچه صنایع دستی در نقاط گردشگری همدان

برپایی بازارچه صنایع دستی در نقاط گردشگری همدان

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در نوروز ۱۴۰۱، بازارچه‌های صنایع‌دستی در چند نقطه گردشگری برپا می‌شود تا گردشگران از کارگاه‌های صنایع‌دستی بازدید کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هاشم مظاهری اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سفرهای نوروزی را خواهیم داشت،  نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی در سراسر استان برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های صنایع‌دستی در سه محور برگزار می‌شود ادامه داد: برگزاری بازارچه صنایع‌دستی، اجرای زنده صنایع‌دستی و طرح کارگاه‌گردی برای نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است.
معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: اجرای زنده صنایع‌دستی در رشته‌ معرق‌کاری، عروسک‌بافی، سفال، مصنوعات چرمی و نقاشی روی سفال در کنار اماکن موزه‌ای و نقاط خاص پیش‌بینی شده است.
 
وی یادآور شد: طرح کارگاه‌گردی در کارگاه‌های شاخص لاله‌جین، همدان و در شهرستان‌ها از جمله تویسرکان و ملایر مدنظر است که اطلاع رسانی صورت می‌گیرد تا مسافرها در صورت تمایل از نزدیک با آنها آشنا شوند.
مظاهری خاطرنشان کرد: بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز در کنار اماکن پربازدید همدان از جمله تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی، تله‌کابین و ورودی غار علیصدر در صورت بازگشایی و همچنین در ورودی شهرستان‌های ملایر و تویسرکان برقرار است.
وی با بیان اینکه بازارچه‌ها هر سال در نوروز از استقبال مسافران برخوردار است گفت: بیش از ۲۴۵ غرفه صنایع‌دستی در استان برپا میود تا هنر دست هنرمندان را عرضه کرده و به نمایش بگذارد./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن