Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری اسکان بیش از هشت هزار مسافر در مراکز اسکان فرهنگیان همدان

اسکان بیش از هشت هزار مسافر در مراکز اسکان فرهنگیان همدان

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بیش از هشت هزار و ۳۳۰ نفر (فرهنگیان مسافر) از ابتدای تعطیلات نوروز در مراکز و پایگاه های اقامتی این استان پذیرش و اسکان داده شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود نقوی افزود: برهمین اساس آمار اسکان فرهنگیان در پایگاه‌های نوروزی استان همدان در تعطیلات به ۱۲ هزار و ۴۱۹ نفرروز رسیده است.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۷۴ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۹۸۴ مهمان فرهنگی در پایگاه‌های اسکان نوروزی فرهنگیان استان همدان پذیرش و اسکان داده شدند.

نقوی خاطر نشان کرد: کیفیت مدیریت پذیرش مسافران، اسناد مربوط به ثبت اطلاعات و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس از اولویت های ستاد خدمات سفر نوروزی آموزش و پرورش استان همدان است و به همین منظور چند گروه نظارتی به شهرستان ها، نواحی و مناطق اعزام شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: ۱۱۹ مدرسه در قالب یک هزار و ۹۲ اتاق به عنوان مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی استان در سال ۱۴۰۱ آماده و تجهیز شده است.

نقوی با بیان اینکه ۲۲ پایگاه در تمامی مراکز آموزش و پرورش شهرستان ها و نواحی آموزش و پرورش استان همدان به عنوان ستاد اسکان مسافران ایجاد و فعال شده است، افزود: همچنین ۶ خانه معلم و مراکز آموزشی و رفاهی استان به صورت دایمی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آماده پذیرش و اسکان فرهنگیان شده است.

وی اظهار داشت: ۲۳۹ نفر از همکاران فرهنگی در پایگاه‌های اسکان آموزش و پروش مستقر و از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین آماده ارائه خدمت به گردشگران(فرهنگی) نوروزی هستند.

نقوی تصریح کرد: همه گیری ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته موجب تعطیلی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان شده بود که نوروز ۱۴۰۱ با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، فرهنگیان سراسر کشور می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از امکانات اقامتی موجود  استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های نوع (ج) از چرخه خدمت رسانی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان حذف شده است، افزود: برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز، ۹۴ کلاس ویژه، ۹۷۴ کلاس درجه "الف" و ۲۴ کلاس درجه "ب" در این استان تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه کلاس های ویژه مجهز به تختخواب تاشو و امکانات رفاهی مطلوب هستند، تاکید کرد: رویکرد ستاد اسکان فرهنگیان، حرکت به سمت اسکان در کلاس های ویژه و نوع (الف) است.

وی با اشاره به حذف کلاس های نوع (ب) و تبدیل همه کلاس‌ها به درجه (الف) و ویژه برای سال آینده، تصریح کرد: پذیرش‌ مسافر برای اسکان به صورت غیر حضوری از طریق سامانه eskan.medu.ir و یا مراجعه حضوری افراد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر همدان ۲ پایگاه ستاد اسکان فرهنگیان دارد که در چهار راه امیرکبیر و محله سبدبافان واقع شده است، گفت: در تمام مناطق آموزش و پرورش استان همدان پایگاه های اسکان ایجاد و فعال شده که نشانی آنها از طریق تابلوهای شهری برای اطلاع مسافران مشخص شده است.

نقوی اظهار داشت: هزینه اقامت با توجه به کیفیت اتاق‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر افراد(آزاد) نرخ گذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در ستاد اسکان فرهنگیان به دنبال ارتقا و تجهیز اتاق‌ها هستیم تا خدماتی متناسب با شان فرهنگیان به افراد ارایه شود، افزود: ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان همواره در ردیف برترین‌های کشور به لحاظ خدمت رسانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در استان همدان برای اسکان مناسب و رفاه مهمانان فرهنگی در ایام نوروز و همچنین فصل تابستان استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم فضایی فراهم شود تا فرهنگیانی که به همدان سفر می کنند با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این استان بازدید کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن