Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری بازدید ۷۷۲ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان

بازدید ۷۷۲ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین، ۷۷۲ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی، مذهبی و دست‌ساز استان همدان بازدید کردند.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر استان همدان، علی مالمیر افزود: هم‌چنین از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۳ فروردین‌‌ماه ۱۲۰ هزار مسافر در استان همدان اقامت داشتند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۶ هزار و ۶۶۶ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۷۲۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۷۹ نفر در مهمان‌پذیرها و دو هزار و ۱۹۰ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

مالمیر ادامه داد: هم‌چنین دو هزار و ۶۷۴ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲۶ هزار و ۶۵۸ نفر در خانه‌مسافرها و ۱۴ هزار و ۸۴۱ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: در این ایام ۴۳ هزار و ۵۹۶ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و پنج هزار و ۲۵۷ نفر در سایر مراکز مقیم شدند.

وی در مورد میزان بازدیدها از جاذبه‌های گردشگری استان گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی با ۳۵۰ هزار و ۹۵۱ مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۱، غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدیدهای علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار داشتند.

مالمیر هم‌چنین از استقبال گسترده مردم همدان و مسافران نوروزی از سایت موزه میدان امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: چون این موزه هنوز افتتاح رسمی نشده، بلیت‌فروشی نداشته اما براساس برآوردهای صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز بیش از ۸۵ هزار نفر از این مکان بازدید کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن