Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری اعتبار خوبی برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در نظر گرفته شده است

اعتبار خوبی برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در نظر گرفته شده است

استاندار همدان گفت: اعتبار خوبی برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در سفر رئیس جمهور به این استان در نظر گرفته شده و در این رابطه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز قول مساعدت داده است.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: طرح های خوبی برای سفر رئیس جمهور به استان همدان تایید شده که در این پروژه‌ها مباحث زیربنایی مانند؛ آب، صنعت، تولید و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای سفر رئیس جمهور به استان، حدود ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده شد و کارشناسان نهاد ریاست جمهوری برخی از آن‌ها را تایید کردند خاطرنشان کرد: پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان همدان در جلسات متعدد کارشناسی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه زمان سفر رییس جمهور به استان همدان از طرف نهاد ریاست جمهوری مشخص و اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: پروژه‌های سفر در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور در همدان برگزار می‌شود به شکل رسمی و قطعی اعلام خواهد شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: پایه و اساس اعتبارات در بخش سرمایه‌ای و هزینه‌ای در کشور ضعیف دیده شده است و این موضوع باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در راستای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها اقدام کنند.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به تنش آبی در کشور و استان گفت: مساله آب، جزء اولویت‌های اول مجموعه مدیریتی استان است، چون بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان با تنش آبی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی بین حوضه ای همدان با قدرت و قوت خود ادامه خواهد داشت تاکید کرد: در ۱۷ سال گذشته این طرح تنها۴۰ درصد پیشرفت داشته و در چند ماه اخیر نیز حدود ۴۰ درصد آن پیش رفته و مابقی آن با قدرت انجام خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به تنش آبی، مردم باید در برنامه‌های خود بحث صرفه‌جویی و الگوی مصرف مناسب را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جمعیت شهرستان همدان از ۶۷۰ هزار نفر به ۷۰۶ هزار نفر افزایش یافته است.

«حمیدرضا حاجی بابایی» خواستار بازنگری نرخ آمار استان همدان شد و افزود: در دولت های گذشته با اعلام نرخ بیکاری هفت درصدی برای استان، همدان جزو استان‌های برخوردار اعلام شد و اعتبارات کمتری به این استان تعلق گرفت./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن